сряда, 29 октомври 2025 г.

Това ли е бъдещето? Lexus LS Concept: Един миниван с шест колела, който никой не може да обясни

 


Японските автоизложения са мястото, където фантазията се среща с абсурда. Винаги сме ставали свидетели на радикални концепции там и за това ги обичаме. И ето, че сега  Lexus не разочарова със своят LS Concept. Името носи тежестта на лукса, на японското прецизно инженерство. Японците наскоро обявиха края на луксозния си седан Lexus LS. Край! След 35 години, край на една ера, край на един символ. Но, както знаем, в света на корпоративната суета нищо не умира, то просто мутира. 

Но какво ни показаха? Lexus LS Concept в случая е ултралуксозен ван. Толкова огромен, че се нуждае от две оси и четири колела отзад. Първият въпрос, който изниква е: Защо? Каква е логиката? Lexus не дават обяснение. Няма. Мълчат. Когато една компания не може да обясни най-радикалното си решение, това обикновено означава, че решението е плод на суета, а не на инженеринг. Ясно е, че дизайнът е радикален. Ъгловати LED светлини отпред и отзад. Добре. Но защо задните колела са значително по-малки от предните? Дали това е някаква скрита философия? Или е просто дизайнерски каприз, който ще струва милиони за поддръжка? 


Очевидно е и това, че са отделили много време, за да го направят възможно най-луксозен. И как постигат това? С два цифрови инструментални панела, волан който може да си сменя позицията и кресла като бизнес класата на презокеански полет. Широките плъзгащи се врати се отварят към просторна кабина с 6 седалки, разположени на три реда. И както разбрахме, всичко това е базирано на превъзходен комфорт, качество на изработка и уединение. Уединение в един миниван с три реда седалки е като виц.


Най-фрапиращото е, че компанията обмисля да разработи концепцията в сериен модел. Идеята била, че този тип превозно средство е изключително популярно на много азиатски пазари. Разбира се, Lexus не търси логика, а пазарна ниша което е достатъчно абревиатурата LS вече да означава Luxury Space, а не Luxsury Sedan. Въпросът е:  Може ли това шестколесно нещо да се превърне в заместител на седана? Или това е просто поредната скъпа, луксозна играчка, която ще остане в историята като опит да се намери смисъл там, където смисъл няма?



Няма коментари:

Публикуване на коментар