четвъртък, 30 октомври 2025 г.

Lexus LS Coupe е смелият ход на японците в сегмента на електрическите купеобразни SUV модели


 Lexus е Японският отговор на лукса, който винаги е искал да бъде по-изискан и по-мълчалив от немската и от британската, конкуренция. И ето, че предстои да видим нов модел, който да заеме важна роля в гамата на марката. LS Coupe SUV е изцяло нов модел. И не какъв да е, а този, който ще се конкурира с тежката артилерия, като  Porsche Cayenne и Range Rover Sport. Lexus LS Coupe е все още концепция, но серийната версия е почти сигурна. В този свят на електрически и технологични промени, "почти сигурно" е най-сигурното, което можеш да получиш. Моделът ще бъде позициониран ценово над Lexus RX

Новият SUV ще бъде базиран на нова архитектура за електрически превозни средства на Toyota, разработена пердимно за моделите на Lexus. Това означава, че няма да бъде споделена от някакъв си модел на Toyota на половин цена. Индивидуално инженерство и изключително качество - това обещават. Външният дизайн носи нов дизайнерски език с LED светлини които наподобяват очертанията на познатата радиаторна решетка. Вече не бронята или радиаторната решетка, а светлината е новият символ на лукса. Наклонената линия на покрива е типична за купеобразен SUV. Това обаче повдига въпроси относно пространството на задните седалки, но производителят твърди, че вътре има повече пространство от колкото в предходното поколение на Lexus LS. Дали? Наклонът на покрива е намален, но мястото е повече. Това е някакво японско инженерство или просто оптичен трик.

В интериора най-важната характеристика е изцяло новият интерфейс, който ще бъде приложен към бъдещи модели на марката. Основният интерфейс е разделен на два дисплея. Това не е случаен избор. Горният сегмент е за най-важната информация: скорост, предупреждения, указания и т.н. точно като при Head-up дисплей! Фокусът е върху пътя. Долният сензорен екран е е разположен на три повърхности. Средната е за подробната информация и картата на навигацията, а страничните сектори са бърз достъп до ключови функции, както и за управление на климатика. Lexus отказва да претовари водача с един огромен екран. Това е философията: важната информация - горе, контролът - долу. Има и трети още по-голям дисплей, но той е за развлечение на спътника и е позициониран пред дясната седалка. 

Lexus мълчи относно задвижването. Мълчи! Това мълчание само засилва усещането за велик план. Но ангажиментът към електричеството подсказва, че това ще е новият електрически флагман.  

Няма коментари:

Публикуване на коментар