Тази японска приумица - да караш кола, която прилича на хладилник на колела с дължина малко над 3 метра заема една трета от пазара в страната на изгряващото слънце. Когато японците създадат нещо, то е или гениално, или е кей кар. Но сега имаме драма! Идват китайците! Възможно ли е китайците да изстят японците в клас създаден от самите тях? Това е все едно китайски ресторант да спечели конкурс за най-добро суши майсторство.
BYD обаче не се шегуват. Публикуваха официални изображения на първия си изцяло електрически кей кар наречен Racco (някаква видра), който беше представен официално днес в Япония. Направили са кола, която изглежда като тухла, а са я кръстили на мило, пухкаво животинче. Следващото лято, казват, че Racco ще навлезе официално на японския пазар и между другото ще беза петият модел на марката предлаган в Япония. С цялото си нахалство, BYD Racco ще струва около 17 000 долара, което е повече от това което се иска за конкурентите като: Nissan Sakura EV и Honda N Box например.
Racco е прегърнал традиционния японски дизайн за този тип модели с купе издържано в кубичен стил. Казано на прост език: прилича на кутия. Но има и нововъведения, разбира се. Четири врати, като задните са плъзгащи се, което позволява да вкарваш и изкарваш багажа си с максимално неудобство. Размерите са 3395/1475/1800 мм. Висок и тесен. Идеален е, за да се клатиш като пингвин по време на път. Предната част е от затворен тип, съчетан с С-образни предни светлини. Отзад - кръгли стопове и разбира се, светещо лого на BYD в центъра. Защото, когато караш хладилник на колела, най-важното е светиш! Снимки на интериора и неговото описание ще бъдат добавени по-късно.
Разбира се, техническите подробности са оскъдни, което означава, че няма нищо интересно за казване. Един електромотор който върти предните колела, захранван от литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет от едва 20 кВтч. То, май на часовниците са повече, но е достатъчна за да отидеш от вкъщи до кварталния супермаркет и обратно, ако няма трафик. Обявеният пробег е 150 км. Което означава, че в реалния живот, с пуснат климатик и малко трафик, ще направиш... 130 км. Всъщност, толкова си могат и конкурентите, но по-смешното е, че китайският модел има бързо зареждане с капацитет от 100 kW. WTF? Това е като да си сложиш турбокомпресор на тротинетка! Имаш батерия, която е с капацитет 20 кВтч. с големина на 3 литров буркан и се хвалиш, че можеш да го пълниш с енергия, която може да захрани цял малък град! И за колко зареждаш? За около десетина минути. И после? 130 км.! Много готино! Единственото нещо което е бързо в цялата тази работа е начинът по който всички тези данни ни отегчиха.



Няма коментари:
Публикуване на коментар