Казват, че Tata Motors са пионери. Ето, пуснали са нещо ново - Tata Winger. Ван за Индия. Голям, смел, внушителен. Като слон, който се е научил да се движи бързо. В основите си обаче, моделът крие прилики с първото поколение на Renault Trafic, представено през 80-те години на миналия век. Моделът на Тата обаче вече е силно преработен и модернизиран според критериите на марката.
Този Winger е основан на монококова конструкция. Какво значи това? Здрав, едно цяло. Стилен. С място. Комфортен. Безопасен. Не е просто ван, а решение. За онези, които возят хора, това е важно. Да харчи малко, да е здрав и да не се чупи. А за хората вътре – да им е удобно. Да пътуват с радост. Това е идеята. Влизаш вътре и какво? Прилича на кола. Не на ван. Не на нещо голямо и тромаво. Седалките са удобни, има си климатик, всичко е направено, за да ти е комфортно. Има дори USB, за да си зареждаш телефона. Е, в Индия, където пътищата са по-скоро идея, отколкото реалност, това си е постижение.
За задвижване моделът разчита на "модерен" - 2.2 литров, турбо дизел с мощност 101 к.с. Какво значи това? Че може да дърпа. Че не се налага да сменяш 5-те скорости често. Окачването е независимо. Защо? За да не друса. За да ти е комфортно. За да е тихо. Като кола. Tata била направила нещо, което никой не очаква. Един ван, който не е ван, а е кола. Ето, казват, че е победител. победител, но в Индия, а там хората все още ходят боси и се къпят във водите на река Ганг.
Няма коментари:
Публикуване на коментар