Audi... Те винаги са знаели как да се прикриват, как да привличат погледите, дори когато представят нещо, което още не е съвсем готово. Ето, появи се Concept C, който трябва да привлича клиенти към фирменият щанд на марката по време на автоизложението в Мюнхен. Истината е, че този така наречен роудстър с твърд покрив не е просто кола, а е манифест за бъдещето, прикрит в метал и стъкло. И докато другите правят прототипи, те създават легенда. Или, те така си мислят. Смел, минималистичен - така го описват. Нека си го кажем - този дизайн не просто се отклонява, той къса със статуквото. Трябвало да ни напомня за Auto Union Type 52, за онзи дух на скорост и аеродинамика. Тази нова „муцуна“ на Audi... Радикална. Една правоъгълна решетка, като строг портрет, обримчен от остри ъгли характерна по-скоро за китайски модел. И фаровете - тънки, почти като цепнатини, с четири елемента, които ще станат запазена марка за моделите на Audi. Ден и нощ, ще знаеш, че това е Audi. Без съмнение.
Дизайнът продължава назад, като прегръдка. Извито предно стъкло, аеродинамичен профил, който сякаш е изваян от вятъра. Опънати повърхности, остри линии и тази "раменна" линия, която тече по цялата дължина. Дръзки джанти, спортни прагове... Всичко това е част от голямата картина. Но истинското инженерно чудо е твърдият сгъваем покрив. За първи път в модел на Audi. Не просто покрив, а решение. Да имаш едновременно усещането за открит автомобил и сигурността на купе - нещо, което другите вече забравиха. Разделя се на две, отваря се багажникът, плъзга се назад, после се затваря. Почти като при Porsche 911 Targa. Ето я връзката. Ето го и общия гений, който ги обединява. Отзад - простота. Широк дифузьор и четири стопа. Няма задно стъкло, защото камерата е по-ефективна. Функционалността преди всичко.
Интериорът е почти стерилен. Като чакалня в болница. Воланът е преосмислен. Има и централен дисплей за инфотейнмънт системата, но без излишен шум. Наричат го „срамежлива технология“ - система, която се сгъва, когато не ти трябва. Ето това е минимализъм. 10.4-инчов екран, дигитален климатик, алуминиеви акценти и... без кожа. Вместо това - плат. Стилно, модерно, различно, но безлично. Дори и това е послание. Епохата на показността отминава. Идва епохата на съдържанието. Контролите са от анодизиран алуминий. Усещаш ги със звук, който ти казва, че всичко е на мястото си. Нищо излишно. Светлината.. Непряка с естествени тонове. Простота, която сме виждали през 90-те.
От Audi казват, че това не е просто концепт. Това е бъдещето. 2027 година не е толкова далече. И това е само началото. Ще видим нови модели, нови технологии, нова философия. Този дизайн ще повлияе и на други модели. Предстоят още електромобили, нови спортни модели. Audi вече не крият бъдещето си. Те го представят открито. И както винаги, го правят по начин, който е невъзможно да бъде пренебрегнат.
До две години трябва да бъдат представени повече от 20 модела. И не говорим за фейслифт, а за хибриди и изцяло електрически версии. Това не е просто обновление, а тотална трансформация на марката. За да постигнат това, ще търсят съюзници. Говорител на марката казва, че ще си сътрудничат с Rivian. Звучи като нещо неочаквано, но е напълно логично. Защо? Защото американците от Rivian са добри в едно - технологиите. Audi пък не искат да изостават, не искат да са втори. Те искат да бъдат лидери, а това минава през авангардния софтуер и иновации. И последното, но не по значимост е завръщането във Формула 1. През 2026 година ще са в топ категорията. Защо? Защото F1 не е само спорт. Тя е лаборатория. Тя е мястото, където се тестват технологиите на бъдещето. Където се развиват двигатели, електроника, аеродинамика. Всичко това разбира се струва пари. Много пари. малко над 8 милиарда евро ще бъдат изхарчени до 2029 година. Ще ги инвестират в германските си заводи. За да гарантират конкурентоспособността си. За да покажат, че не просто се променят, а се трансформират. И че са готови за бъдещето, каквото и да е то.
Няма коментари:
Публикуване на коментар