Далеч от светлините на автосалона в Шанхай, френската марка представя новото поколение на Citroen C5 Aircross. Моделът следва плътно линиите на Citroеn C5 Aircross Concept, който видяхме в края на миналата година въпреки, че дизайна разбираемо за сериен модел е значително смекчен. Новото поколение на модела приема екстравагантният дизайн със скулптурно оформление и акцент върху аеродинамиката в стремежа си да подобри допълнително ефективността най-вече на електрическите версии. Производствената версия запазва изпъкналите задни LED светлини внасяйки нов детайл в моделната гама на марката, който явно ще бъде запазена марка за бъдещите модели на френската марка, а стартът на продажбите се очаква да бъде през лятото на тази година.
По отношение на размера, новият C5 Aircross е с дължина от 4.65 метра и разполага с междуосие от 2.78 метра, което е значително увеличение от габаритите на своят предшественик. Това допринася за увеличение на вътрешното пространство, но най-голямата изненада идва от новият C-Zen Lounge интериор и тънката плаваща централна конзола с 13-инчов вертикално разположен дисплей с висока разделителна способност за инфо-развлекателната система. Той е придружен от група физически бутони, които би трябвало да улеснят управлението на различните функции в автомобила. Пред водача място намира 10-инчов цифров инструментален панел и опционален хедъп дисплей. Зад централният тъчскрийн е предвидено място за съхранение на вещи с две поставки за чаши, което най-вероятно не е най-подходящото място за тях. Поставката за безжично зареждане, амбиентното осветление и панорамния покрив, не са чужди за модела. Опционално предните седалки ще се предлагат с електрическо задвижване, подгрев, масажна и дори вентилация. Стъпка назад обаче е липсата на реглаж на па дължина на задната седалка, която също така губи своето три секторно сгъване на облегалките. За сметка на това обаче, багажното пространство е нараснало до 651 литра. Серийно моделът разполага с пакет от асистенти подпомагащи шофирането, позволяващ възможност за автономно шофиране от ниво 2.
Новото поколение на френският, семеен кросоувър е основано върху STLA платформата на концерна налична и в модели, като Новото Peugeot 3008 например. Това от своя страна означава, че налични за модела ще бъдат конвенционално задвижване, Plug-in хибрид и изцяло електрическо такова. Конвенционалният модел ще разчита на анемичният 3-цилиндров, 1.2 литров мотор с мощност 136 к.с., снабден с лека хибридна технология и електромотор с мощност 12 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет 0.9 кВтч. Серийно трансмисията е 6-степенна, двудискова задвижваща само предните колела.
Plug-in хибридната версия е оборудвана 1.6 литров, 4-цилиндров мотор и електромотор с обща мощност от 195 к.с. Системата е куплирана с 7-степенна, двудискова трансмисия, а тяговата батерия с капацитет от 21 кВтч., предоставя възможност за напълно електрическо движение в рамките на 85 км.
Напълно електрическите версии ще се предлага с един електромотор с мощност от 210 или 230 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет от 73 или 91 кВтч. с възможност за бързо зареждане. посочената автономия е в рамките между 520 и 679 км. в зависимост от версията.
Няма коментари:
Публикуване на коментар