Buick за пореден път демонстрира своята амбиция да предефинира лукса и иновациите в автомобилната индустрия, представяйки впечатляваща гама от концептуални автомобили на тазгодишното автомобилно изложение в Шанхай. Акцентът безспорно падна върху електрическата мобилност и футуристичния дизайн, сигнализирайки за смела нова ера за марката. Освен представянето на новата платформа която предлага възможност за наличието на Plug-in хибридни, изцяло електрически задвижвания и такива с удължен пробег (EREV), разработена съвместно дългогодишния партньор на GM в Китай, а именно концерна SAIC, американците обособяват изцяло нова марка за модели разработени специално за китайския пазар наречена Electra. говорител на марката съобщава, че в следващите 12 месеца трябва да бъдат представени цели шест нови модела, които ще споделят новата платформа.
Четири от тях бяха представени като концепции. Звездата на шоуто без съмнение беше електрическият седан Electre GS. Този елегантен и динамичен автомобил въплъщава визията на Buick за бъдещите електрически модели на новата марка. Отличаващ се с изчистени линии, аеродинамичен силует и отличителна светлинна графика, Electra GS привлича погледа и обещава вълнуващо шофиране. Интериорът е проектиран с фокус върху простора, свързаността и висококачествените материали, предлагайки на пътниците изживяване от следващо поколение. Въпреки че техническите спецификации остават до голяма степен завоалирани, Buick подчерта напредничавите технологии за задвижване и интелигентните функции, които ще характеризират бъдещите им електрически модели.
Наред с Electra GS, Buick показа и други интригуващи концепции, които доразвиват дизайнерския език и технологичните възможности на марката. Тези прототипи, макар и да не носят толкова голям фокус, също дадоха ценна представа за бъдещите насоки на Buick в различни сегменти. Една от тях е SUV концепция, последвана от още един седан чиито имена не се споменава. Бъдещите клиенти трябва да очакват 900-волтова архитектура и избор от задвижване на предните, задните или четирите колела.
Марката си партнира с CATL за доставка на батерии с възможност за бързо зареждане, което ще позволява в рамките на само 10 минути да се дозареди енергия достатъчна за изминаването на 350 км. Друга китайска компания - Momenta, ще бъде отговорна за наличието на автономни системи за шофиране от ниво 2, което ще бъде налично серийно в бъдещите модели заедно с инфо-развлекателната система с гласов асистент и изкуствен интелект.
Не на последно място трябва да споменем концепцията за MPV модел наречена Electra Encasa, чиито серийна версия вече видяхме като наследник на Buick GL8, която ще носи добвката Encasa към името си. За нея е потвърдено задвижване с удължен обхват с 1.5 литров турбо бензинов мотор с мощност 177 к.с., подкрепен от електромотор с мощност 268 к.с., който ще се захранва от литиево-желязо фосфатна батерия.
Макар че концептуалните автомобили често остават само визия за бъдещето, те играят ключова роля в оформянето на дизайнерските тенденции и технологичните иновации в автомобилната индустрия. Представените в Шанхай концепции на Buick несъмнено ще окажат влияние върху бъдещите модели на марката, насочвайки я към електрифицирано и технологично напреднало бъдеще. Феновете и наблюдателите на автомобилната индустрия ще следят с интерес как тези вдъхновяващи идеи ще се превърнат в реалност на пътя.
Няма коментари:
Публикуване на коментар