След повече от 60 години отсъствие от автомобилната сцена, легендарната британска марка Vanwall се завръща с амбициозен проект - електрическия Vandervell. Това е модерен хечбек с четири врати, който отдава почит към славното минало на марката в моторните спортове, като същевременно предлага най-новите технологии и устойчиви решения. Vandervell носи името на основателя на Vanwall, Тони Вандервел, и е проектиран в Германия, но е базиран на Hyundai Ioniq 5 N. Дизайнът му е напълно променен спрямо този на донорският модел с агресивни и аеродинамични линии и детайли, които напомнят за състезателните автомобили на Vanwall от 50-те години. почти всички нови детайли на каросерията са изработени от въглеродни сплави, а дизайна като цяло дава почит към легендарният италиански рали автомобил Lancia Delta HF Integrale.
Vanwall Vandervell ще се предлага в три версии, като всички ще са базирани на платформата E-GMP, разработена от Hyundai-Kia. Всички варианти имат задвижване на всички колела. Базовата версия наречена - S ще разполага с мощност 325 к.с. и ще ускорява от 0 до 100 км/ч. за 4.9 секунди. С мощност от 575 к.с. ще разполага версията - Plus, чието ускорение до 100 км/ч. от място ще отнема 3.4 секунди. На върха в гамата е позициониран Vandervell E-GT с мощност 649 к.с., чието ускорение не се споменава. Не се съобщава и капацитета на батерията, но най-вероятно тя няма да се различава от тази в модела на Hyndai и ще разполага с технологията за двупосочно зареждане.
Производителят все още не е разпространил снимки на интериора, но той се очаква да бъде модерен и луксозен с висококачествени материали и ергономичен дизайн. Автомобилът ще предлага комфортно пространство за пътниците и множество технологични удобства, като голям сензорен екран, безжично зареждане на телефони и много други. Производството на Vanwall Vandervell ще се осъществява в Германия, като марката възнамерява да произведе серия от 500 автомобила, което не е много ясно как ще стане, тъй като цената на всеки от тях ще започва от минимум 128 000 без данъци и такси.
Няма коментари:
Публикуване на коментар