четвъртък, 13 юли 2023 г.

Hyundai Ioniq 5 N е електрическа машина за дрифт

 Корейците представят може би, най-забавният по отношение на шофирането електрически модел, чиято цел е да не сваля усмивките на водача по време на управление. Това е N-версията на  Hyundai Ioniq 5, която ще бъде представена официално пред публика този уикенд, а продажбите са планувани да започнат до края на лятото. Това е и първият електрически N-модел на марката, но имайки дългогодишният опит на спортното подразделение на марката, то резултатът е впечатляващ. Hyundai Ioniq 5 N разполага с нов аеродинамичен пакет и активна аеродинамика, а купето е подсилено с допълнителни 42 точки на заварки, което допринася за по-голяма устойчивост на усукване. 

Това е било важна част при проектирането на N-версията, тъй като тя разполага с два електромотора с обща мощност от 601 к.с. и 641 к.с. при включване на Boost функцията. Задвижването е посредством четирите колела, но спортната модификация предлага опцията N Drift с 11 степенни на работа, която прехвърля въртящият момент изцяло към задните колела, а чрез функцията Torque Kick Drift водача може да симулира работа със съединител, която подпомага желаният дрифт ефект. След Qiantu K20,  Hyndai Ioniq 5 N е вторият електрически модел на пазара, който предлага възможност за чист дрифт. Тяговата батерия на корейският модел е с капацитет от 84 кВтч., като за момента производителят мълчи относно автономията, която в случая не е важна. Според официалната информация ускорението от 0 до 100 км/ч. на N-версията отнема 3.4 секунди, а максималната скорост която може да бъде постигната е 260 км/ч. Спирачната система е оборудвана с най-големите дискове монтирани в модел на корейската марка с предни дискове чиито диаметър ъ 40 см. Регенеративната система също е подобрена и осигурява натоварване от - 0.6 G по време на нейната работа, а за още по-спортно усещане е налична и симулация на 8-степенна, предавателна кутия която допринася за усещането на специфичният удар познат по време на превключване на предавките от моделите с ДВГ. 

Интериорът на Ioniq 5 N предлага откровено спортна обстановка със специално проектирани седалки, а за по-добрата странична упора на водача е инсталирана и централна конзола между предните седалки с меки подложки за коленете. Пред водача място намира инструментален панел с два 12.2-инчови дисплея със специално проектирана за модела графики, а волана с идеално кръгла форма улесняваща дрифт пилотирането и наличие на N-бутони. 



 

Няма коментари:

Публикуване на коментар