Първият модел от новата подмарката на Hyundai наречена
IONIQ е факт и бе представен официално преди броени часове. Ioniq 5 е презентиран, като електрически CUV модел и може да се смята за производствена версия на представеният преди две години
Hyundai 45EV Concept. Корейците са успели да запазят по-голяма част от дизайна на концепцията и да го пренесат в серийниаят модел, но с известни промени които правят модела по-рационален при ежедневна употреба.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgNZttJelcfYMb7IJh1v8jthtYDESMxEz3Js9IKZvvHJqBGzPii9q7COnAL5Sm5jTLV03vbaiZtZy1XRDOa8TYft_nxQ7FQPdFNigBXOJ1nOdStBOyrMsf9FNhnUHiyg0clGpJlEG0Kdmw3/w400-h300/1.jpg)
Hyundai Ioniq 5 е построен върху изцяло новата глобална платформа на корейците наречена E-GMP, която предоставя възможност за зареждане от станции с мощност 400 и 800V. Това означава, че в реални условия батерията може да бъде заредена от 10 до 80%, само за 18 минути, а за да изминете допълнителни 100км. ще са ви необходими само 5 минути за дозареждане на батерията. Моделът ще се предлага стандартно с един електромотор с мощност 167к.с. и литиево-йонна батерия с капацитет от 59кВтч., която осигурява автономия от около 300км. Налична е и версия с електромотор с мощност 214к.с. и батерия от 72.6кВтч., като тук автономията достига до 460км. На върха на гамата е модификацията с два електромотора с обща мощност от 302к.с. и задвижване на четирите колела, които ускоряват модела до 100км/ч. за 5.2 секунди.
Огромното
междуосие от 3 метра предоставя предостатъчно място в интериора без аналог с уникален дизайн наречен от производителят "Параметрична обстановка". Багажното пространство също е завидно, като в задният отсек обемът възлиза на 534 литра, а в предната част на модела, където при нормалните автомобили е моторът, то там мястото за багаж е с обем от 57 или 24 литра в зависимост от модификацията. На борда място намира следващото поколение на системи за свързаност и последната версия на полуавтономната система за шофиране от 2-ро ниво. Пред водача място намира конзола с два 12-инчови екрана, както и система за добавена реалност, която ще се предлага срещу доплащане. Срещу доплащане ще се предлага и соларен покрив, който ще увеличава пробега на изминати километри поради факта, че енергията събрана от слънцето ще бъде използвана за работата на климатика и електрическата система на автомобила.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiqO3ZSrv4BdkHJ9a9-L4de9waMUlmj92JMK6lWwNbbAQ5pAFnPCZMU0cVjeMdx0DAmyMOyueCMMkVOeT3pAe_-X6EPjqHoSQNM4s__2_1J0y2xxPYvTCn87limyNogOikv4SqNKOZW1DeV/w400-h211/3.jpg)
За сега не се съобщават цените на модела, но става ясно, че продажбите в Европа ще започнат през юни месец, а в САЩ, моделът ще бъде наличен от есента.
Няма коментари:
Публикуване на коментар