Две години след като Mahindra представи флотилия от 5 концептуални модела, сега индийската марка е готова със серийните версии на два от тях. Това са електрическите купеобразни кросоувъри Mahindra BE 6e и XEV 9e, които ще бъдат налични на местния пазар от март 2025 година. И двата модела са построени върху новата INGLO платформа на марката, която използва компоненти от MEB платформата на VW. Дизайна и на двата модела се придържа максимално към този на концепциите, но по разбираеми причини се забелязват и съществени разлики. Като цяло дизайнът на двата модела е модерен, ъгловат и да някъде с футуристични нотки с изразени калници, двуцветни покрития и светещи емблеми.
Mahindra BE 6e е с дължина 4.37 метра и междуосие 2.77 метра, което означава, че моделът ще се позиционира над Mahindra XUV400 , но добрата новина за клиентите е, че новото предложение ще стартира с цени от 22 400 долара. Интериорът е също толкова футуристичен с обособен кокпит около водача благодарение на така наречената стреловидна централна конзола. Кабината предлага място за 5 човека, а багажното пространство е с обем от 455 литра, плюс допълнителни 55 литра под предния капак. Пред водача е позиционира плаващ цифров панел с два 12.3-инчови дисплея, като единият е тъчскрийн за инфо-развлекателната система с 30 инсталирани приложения. Опционално ще се предлага HUD цветен дисплей с добавена реалност, както и двузонов климатроник, амбиентно осветление, озвучителна система от Harman Kardon и 16 високоговорителя и панорамен покрив. Наличен е и пакет от асистенти позволяващи автономно шофиране от нови 2, както и пакет камери с обзор 360 градуса.
За задвижване BE 6e ще разчита на електромотор позициониран на задния мост с мощност от 228 или 281 к.с. За тях са предвидени тягови батерии от BYD с капацитет 59 и 79 кВтч., които ще осигуряват автономия между 550 и 682 км. И двете батерии имат възможност да се зареждат от бързозарядни станции, като в рамките от 20 до 80%, това ще атнема 20 минути.
По-големият Mahindra XUV 9e е технически идентичен с по-малкият си събрат, но със значително по-големи размери въпреки еднаквото си междуосие, което го позиционира над Mahindra XUV 700. Дължина на XUV 9e възлиза на 4.79 метра, което не се отразява на пространството в интериора, но за сметка на това предлага багажно пространство от 665 литра, плюс 150 литра под предния капак. Интериорът е издържан в по-консервативен стил, но пред водача и неговият спътник е позиционирана цифров панел с три 12.3-инчови екрана налични още от базовото ниво на оборудване, което включва още неща като: камера за заден ход, озвучителна система с 4 високоговорителя, климатроник, пълен ел. пакет, безключов достъп и старт на автомобила и др. За най-добре оборудваните версии също ще се предлагат наличните и в BE 6e, панорамен покрив, амбиентно осветление, HUD дисплея с добавена реалност и разширеният пакет от асистенти подпомагащи шофирането.
Задвижването и захранването на XUV 9e е идентично с това на BE 6е, но в предвид по-голямото си тегло и размери, автономията е пострадала и е в рамките между 533 и 656 км. производителят съобщава, че ускорението и на двата модела до 100 км/ч. от място се случва в рамките между 6.7 и 6.8 секунди, като максималната скорост не се съобщава, но най-вероятно с оглед производителността, тя ще бъде ограничена на 160 или 180 км/ч. Цените на Mahindra XUV 9e в Индия, след всички преференции и субсидии ще стартира от 25 900 долара, като и двата модела ще се предлагат с доживотна гаранция на литиево-желязо-фосфатна батерия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар