Четири месеца след представянето на новото Audi Q5, сега идва ред да видим и новото поколение на Q5 Sportback. По традиция версията Sportback предлага динамичен силует и спортен дизайн, като второто поколение на модела не прави изключение със своята Singleframe радиаторна решетка. Въпреки това като цяло дизайнът е по-елегантен в сравнение с това на предшественика си и е съобразен с останалите конвенционални модели на марката. Трябва да се отбележи, че накрайниците на изпускателната система в задната броня вече не са бутафорни, а напълно действащи.
Екстериорът на новото Q5 Sportback е пренесен директно от Q5 и това няма как да е по друг начин, тъй като принадлежи към същото моделно семейство. Това означава, че пред водача място намира двоен цифров панел с 11.9-инчов дисплей за инструментариума и 14.5-инчов сензорен екран за инфо-развлекателната система. Срещу доплащане ще се предлага и трети дисплей за MMI развлекателната система позициониран пред пасажера. HUD дисплея с добавена реалност също ще се предлага като опция. Тапицериите са изработени от микрофибър и рециклиран полиестер, което гарантира добра устойчивост, а обемът на багажника възлиза на 515 литра.
Тъй като Q5 е базирано на PPC платформата на марката, то версията Sportback също разполага с високоефективната 48-волтова лека хибридна технология благодарение на която климатичната система е оборудвана с електрически компресор. MHEV хибридната система разполага с нов стартер генератор, който доставя допълнителни 24 к.с. и позволява паркирането и маневрирането да се извършват в изцяло електрически режим. Това все пак става с помощта на малка литиево-йонна батерия с капацитет от 1.7 кВтч.
Базовата версия на Audi Q5 Sportback е оборудвана с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 204 к.с., последвана от дизеловата версия със същата кубатура и мощност на 4-цилиндривоят турбо дизелов агрегат. На върха в гамата е позиционирана SQ5 версията с V6-цилиндровият, 3.0 литров турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност 367 к.с. Всички версии са куплирани с 7-степеннта, двудискова трансмисия предаваща движението към предните или четирите колела в зависимост от версията. В по-късен етап марката ще предложи и Plug-in хибридни версии. Цените в Германия на новото Q5 Sportback ще стартират от 54 800 евро, което означава, че е с 2 500 евро по-скъпо от Audi Q5, което все пак предлага с 5 литра по-голямо багажно пространство.
Няма коментари:
Публикуване на коментар