вторник, 8 октомври 2024 г.

Foxtron Model D Concept: Това ли е бъдещето?

 

Преди две години тайванската компания Foxcoon, направи заявка да стане един от основните производители на електрически автомобили в света. За целта компанията създаде марката Foxtroon и представи цели три концепции, които все още не са видяли бял свят въпреки, че компанията купи завода от GM в Охайо за производството на леки автомобили, където трябваше да се произвежда Fisker Pear. След фалита на американската марка обаче, това начинание явно няма да се случи. Така или иначе Foxtroon, явно не се отказва от своите амбиции и е готов със своята четвърта концепция, която ще бъде предложена на заинтересувани компании, които имат желание да я произведат и представят за свои модел. 

Foxtroon Model D е електрически MPV модел презентиран като мултифункционално, лайфстайл превозно средство, насочено към бизнес клиентите и проектирано от вътре на вън от Pininfarina. Въпреки големите си размери и дължина от 5.2 метра, автомобилът има впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление от 0,23. Този автомобил е толкова голям, че можеш да си направиш барбекю на покрива му, но въпреки че изглежда като автобус, който се е преоблякъл в спортен автомобил, всъщност се хлъзга през въздуха като сапун за баня. 

Интериорът на Foxtron Model D Concept е проектиран с акцент върху комфорта и технологиите. Седем местният салон разполага с конфигурация 2+2+3, като вторият ред включва капитански кресла. Вътрешността е облицована с висококачествена кожа и предлага множество технологични удобства, включително четири екрана и интегрирани iPhone стойки от които сигурно можеш да гледаш цялата колекция на Netflix, докато чакаш светофара да светне зелено. Като цяло дизайнът на интериора напомня на луксозни частни самолети, но без стюардесите, което подчертава стремежа на Foxconn да предложи максимален комфорт на пътниците. 

Типично за всички електрически превозни средства, Model D също няма душа. Няма рев на двигателя, няма вибрации, няма нищо. Но този тук поне може да измине 660 километра без да спирате за задължително кафе.  Foxtron Model D е построен върху платформата разработена от ZF Chassis Modules с 800-волтова архитектура, тягова батерия на борда от 100 или 120 кВтч. и активно окачване което може да променя клиренса по време на движение. 

Foxtron има потенциала да промени начина, по който се произвеждат и продават електрически автомобили. Foxconn планира да лицензира платформата на други производители, което ще позволи на малки и средни компании да намалят разходите за производство и дизайн. Това може да доведе до по-голямо разнообразие от електрически автомобили на пазара и да ускори прехода към устойчив транспорт. Ами, успех!


Няма коментари:

Публикуване на коментар