четвъртък, 27 юли 2023 г.

Фейслифт и нов интериор за Mercedes V-class (W447), Vito и EQV

 Mercedes за втори път обновява своето MPV семейство в лицето на Mercedes V-classVito и електрическият EQV, което е от близо 10 години на пазара. Това явно ще е последното обновяване на Mercedes W447, преди той да бъде изцяло електрифициран. Ето защо този път на дизайнерите им е дадена по-голяма свобода, което е довело до по-обширна промяна на визията. Външно веднага прави впечатление по-голямата радиаторна решетка, новият дизайн на бронята и LED фаровете с нова оптика, чиято форма е запазена. Погледнат отзад обаче, промени не се забелязват освен по-малкото използване на хром елементи, което е продиктувано от факта, че от 2024 година в Европа се забранява употребата на този материал, който явно ще бъде заменен популярният пиано лак. 

Освен на външните промени, MPV моделите се радват и на радикални промени в интериора. Mercedes V-class, получава цифров инструментален панел с два сдвоени 12.3-инчови дисплея, съответно за инструменталният панел и MBUX инфоразвлекателната система от ново поколение с гласов асистент на борда. Централната конзола също е променена, заедно с тъч контролера за управление на функциите на MBUX и новите контролери за климатичната инсталация. Амбиентното осветление е разширено до 64 цвята, а на борда място намират и някои нови асистенти подпомагащи шофирането. 

При по-опростеният Mercedes Vito, също се наблюдава нов дизайн на арматурното табло. Аналоговите уреди са запазени, но мултимедийната система вече идва серийно с 10.2-инчов дисплей. Новата централна конзола предлага и поставка за безжично зареждане на телефони, но срещу доплащане. за първи път налични за Vito ще бъдат налични функцията за отопляване на волана, системата за нощно виждане и активният асистент за паркиране оборудван с пакет от камери даващи обзор от 360 градуса. Както до сега моделите ще се предлагат в три дължини на каросерията.

Моторната гама остава без промяна което ще рече, че за задвижване обновените версии ще разчитат на дизеловите, 4-цилиндрови турбо мотори във версии на мощност между 102 и 237 к.с. Новото е, че всички версии освен търговските модификации на Vito ще се предлагат серийно с 7 или 9-степенната, автоматична трансмисия предаващи движението към предните, задните или четирите колела в зависимост от модификацията. Електрическият EQV, както и eVito ще разчитат на електромотор с мощност 204 к.с. и батерия с капацитет от 63 кВтч., която осигурява автономия до 363 км. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар