След миналогодишната премиера на Toyota Mirai FCV, сега Honda е наред да представи своя производствен модел задвижван от водородни клетки. Това ще стане по време на автосалона в Токио, а продажбите ще трябва да започнат през 2016 година. Марката има опит с такъв модел в лицето на Honda FCX Clarity, но поради високите производствени разходи този модел така и не достигна до пазара, а бе предлаган под наем. Сега нещата са на път да се променят и по всичко личи, че японците си знаят урока. Дизайна на екстериора не го коментираме, но това което виждаме в интериора ни харесва. За сега не се споменава дали този модел ще се предлага и в Европа, но по-скоро - не.
Според информацията водородният модел на Honda ще се задвижва от електродвигател с мощност 176к.с. чиято енергия ще идва от литиевойонна батерия, която може да се зарежда и чрез електрическата мрежа. При напълно заредени резервоари с водород и максимален заряд на батерията, автомобилът може да измине до 700км. Зареждането с водород на специалния резервоар трае 3 минути, а когато автомобилът е свързан към електрическата мрежа той може да захранва с електроенергия едно домакинство в рамките на 7 дни. Марката се гордее с това, че нейните инженери са успели да намалят обема на водородната система с 33%, което позволява всички части да се поместят под предния капак. Това от своя страна ще позволи в близко бъдеще подобно задвижване да се предлага и за други модели на марката, още повече, че тя се отказва от класическите хибридни технологии. Повече снимки, както и детайли за водородният модел на Honda ще бъдат добавени в по-късен етап.
Няма коментари:
Публикуване на коментар