В чест на тази победа, те направиха подарък на себе си. Една малка серия, едно изречение, написано върху четири колела. Нарекоха го Toyota Origin. Взеха един модел от 1955 г. –- Yoyota Crown и го преродиха. Японските инженери не са се изпотили много. Взеха си платформата от съществуващ модел Progres и просто я удължиха малко, за да се почувстват по-комфортно онези, които се возят отзад. Сложиха му онзи вечен 2JZ-GE, същия, който дишаше в суперавтомобили, и го оставиха да си прави магиите. 215 к.с., не са малко, но и не е много. Точно колкото трябва. За да се движи този параграф от историята. За да се запази магията, сглобяването беше поверено на малцина. В една малка фабрика, наречена Kanto Auto Works. Там, където ръчният труд не е проклятие, а благословия. Тези хора не бяха просто работници. Бяха артисти. Всеки детайл, всяка линия, всяка нишка беше поставяна с любов. Имаше защо.
Toyota Originт приличаше на Crown, но не беше същият. Решетката, фаровете, задните светлини... Всичко беше копие. Не, не копие. Беше оригинал. А най-странното? Задните врати се отваряха обратно. Като едно време. Същият силует, същите форми, същата философия. Само 1000 бройки. Поне така беше планът. Но накрая станаха 1073. Доста повече от Toyota Classic. Явно магията е била твърде силна. Origin не беше евтина. Цената ѝ беше 7 милиона йени. Повече от всичко правено от марката по онова време. Но какво е цената, когато купуваш не просто кола, а история?
Производството започна през ноември 2000 г. и свърши през април 2001 г. Една кратка глава в една велика книга. Една история, която може да разкаже много. За икономиката, за кризите, за победите. Но най-вече за това, че понякога е достатъчно да се върнеш назад, за да тръгнеш напред.
Няма коментари:
Публикуване на коментар