вторник, 4 юни 2024 г.

Класики: Monteverdi Safari

В средата на 70-те години, швейцарската компания Monteverdi започва разработката на луксозен SUV модел, който трябва да спаси компанията от фалит по време на първата петролна криза, която свива до максимум търсенето на автомобили с големи кубатури на двигателя. Тъй като марката не може да си позволи да предложи на своите изискани клиенти модел с 4-цилиндров мотор, Петер Монтеверди внимателно проучва моментното състояние на пазара и констатира, че Въпреки петролният глад продажбите на първото поколение Range Rover, не са се сринали и моделът продължава да бъде търсен от почитателите на този тип превозни средства. така решава да започне работа върху собствен SUV модел, като самият той не крие, че е силно повлиян от английската класика и в края на сметка на бял свят се появява Monteverdi Safari.

Швейцарският луксозен SUV до голяма степен е базиран на Internatiomal Harvester Scout, която в момента е собственост на VAG и съвсем скоро ще бъде възродена с изцяло нов електрически SUV модел предназначен за пазарите в САЩ. Monteverdi Safari разполага със собствено разработена каросерия, която се предлага във версия с 2 врати и се произвежда от италианският каросериен производител Fissore. Въпреки ръчната изработка на каросерията и изключително луксозният си за времето интериор, моделът се предлага на пазара с конкурeнтни цени стартиращи от около 65 000 DM и според информацията между 1976 и 1982 година, от него са произведени около 3000 бройки. Марката представя и прототип с 4 врати, който така и не достига до серийно производство, но става вдъхновител на предложената две години по-късно четириврата версия на Range Rover.

За задвижване моделът разчита на 5.2 и 7.2 литрови, V8-цилиндрови мотори от Chrysler с мощност между 152 и 305 к.с. По-голямата част от екземплярите са оборудвани с автоматична трансмисия задвижваща задните колела с възможност за превключване в режим 4х4, което до 1982 година липсва в моделите на Land Rover. Именно този факт, прави Monteverdi Safari уникален за времето си и без конкуренция сред предлаганите в Европа модели от този калибър. Производителят предлага възможност за инсталиране на двигатели по желание на клиента, като съществуват отделни бройки с интегриран мотор от Rolce Rlolls и Nissan. 

Имайки предвид таргета на клиентите на швейцарската компания , същата предлага уникални екземпляри разработени от италианският дизайнер Franco Sbarro с две и три оси, по поръчка от краля на Саудитска Арабия. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар