Английската марка Rover е с над 100 годишна история, но през 2005 година същата бе принудена да обяви фалит. Всички нейни активи бяха закупени от китайският концерн SAIC, който обаче не можа да придобие правата над името и за да се възползва от придобитите технологии създаде марката Roewe. Така или иначе английският производител остави след себе си дълбока следа в английското автомобилостроене с редица интересни модели, като един от последните такива е версията на Rover 75 с V8-ицилндорв агрегат, от която са построени малко над 150 екземпляра.
Поради невъзможността да разработи собствен V8-цилиндров агрегат, Rover прибягва до услугите на Ford, от който закупува - 4.6 литровият бензинов мотор с мощност 260 к.с. За да интегрира този двигател в предния кош на автомобила, то конструкцията и философията на седана с предни задвижващи колела е променена значително. Инженерите някак си успяват да пригодят цялата платформа за нуждите на големят мотор, който е съчетан с 4-степенна, автоматична трансмисия също доставяна от Ford, която задвижва задните колела. Като цяло моделът е насочен към луксозният сегмент и няма спортни амбиции по подобие на редица седани по това време оборудвани насилствено с 8-илиндрови мотори въпреки, че максималната скорост която може да постигне е над 250 км/ч.. Другите представители при седаните с 8-цилиндрови мотори са модели като: Lotus Omega/Carlton, Lancia Thema 8-32 и разбира се емблематичният Mercedes 500E, които обаче са със значително по-спортни амбиции. Ясно е, че Rover значително закъснява със своето предложение, което е представено едва през 2004 година и в съчетание с изключително скъпите разходи и почти изцяло ръчното производство на модела, неговата съдба е предопределена и същият е обречен на провал. Именно тези причини или малкото време, което остава до фалита на марката за който все още никой не е искал да повярва са причината за малобройното производство. Така през 2005 година се стига до спиране на производството от цялата серия на Rover 75. Година след това китайците пренасят производството на Rover 75 в комунистическата република и го предлагат като Roewe 750, но без наличието на V8-цилиндров агрегат.
Rover 75 V8 е наличен само във версия седан с нормално междуосие и предлага изключително плавно управление непознато за моделите на марката. Външно V8-цилиндровата версия се отличава с новия дизайн на бронята и голямата радиаторна решетка. Специално внимание е отделено на луксозният интериор, който е оборудван серийно със специално разработени за дълъг път кожени седалки. Моделът е оборудван и с усъвършенствана климатична инсталация, която разполага с електронен контролен блок за управление на клапите. Всичко това обаче си има и своята цена, която в случая е над 32 000 паунда. Към момента добре запазени екземпляри могат да бъдат намерени на цена от около 10 000 паунда.
Няма коментари:
Публикуване на коментар