неделя, 10 март 2024 г.

Класики: Mitsubishi Pajero Evolution

Благодарение на факта, че японската марка построи близо 2700 бройки с цел хомологацията за участието на Mitsubishi Pajero в ралито Paris-Dakar, Mitsubishi Pajero Evolution се превърна в един от най-редките и търсени от колекционери модели на марката. Годината е 1997-ма и съответно моделът е базиран на второто поколение на Pajero, който година след това печели първите 4-ри места в африканското рали. 

По това време Pajero Evolution е най-високопроизводителният SUV на пазара и се предлага само на пазара в Япония във версия с три врати с цени от близо 4 млн. йени. С характерният си бодикит заради промяната в окачването със значително по-широка следа, моделът не остава незабелязан на улицата и веднага привлича внимание към себе си. Налични са и предпазни плочи под автомобила за защита на двигателя и окачването с двойни носачи. 


Освен различният външен вид Pajero Evolution разполага и с съвсем различна техника, която не може да се намери в серийните модели на Pajero. Под предния капак място намира атмосферен, V6-цилиндров, 3.5 литров бензинов агрегат с мощност 276 к.с. с променлива фаза на газоразпределението, куплиран с 5-степенна, механична трансмисия предаваща движението към четирите колела чрез преден и заден торсен диференциали. По-голямата част от цивилните версии на модела обаче разполагат с 5-степенна, автоматична трансмисия с централен LSD диференциал и възможност за превключване в режим 2WD.  Според каталожните данни ускорението от 0 до 100 км/ч. на тежащият 1970 кг.  SUV, отнема 6.9 секунди, а максималната скорост която може да постигне е 197 км/ч. 

Към днешна дата добре запазен екземпляр може да се намери на вторичния пазар между 20 и 70 000 долара в зависимост от километрите. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар