сряда, 4 януари 2023 г.

Аеродинамиката на Tesla Semi е идентична с тази на Mercedes S-class W126

 Tesla най накрая успя да представи своя електрически камион, който според създателите си превъзхожда значително конкурентните модели за които ние все още не пишем подробно, тъй като тяхната употреба е значително ограничена, а цената изключително висока. Така или иначе ще обърнем внимание на Tesla Semi поради факта, че това е иновативен модел по отношение и на дизайна, за който може да се поспори до колко е пригоден в ежедневна работна обстановка най-вече в Европа, където марката също възнамерява да го предлага. Един от безспорните плюсове на камиона е неговият коефициент на челно въздушно съпротивление, който възлиза на 0.36, толкова колкото е и на Mercedes S-class W126. 

За задвижване Tesla Semi, разчита на три електромотора, един за средните колела и два разположени на задната ос. Общата им мощност възлиза на 1020 к.с., а според твърденията влекачът може да ускори от място да 100 км/ч. за 5 секунди по американския стандарт за измерване. Батерията е с капацитет от 510 или 900 кВтч., което би трябвало да гарантира автономия до 800 км., но когато е без прикачено ремарке. При наличието на такова и товар от 25 тона, то трудно в най-добрият случай ще могат да бъдат изминати 160-180 км. Според информацията времето за зареждане на батерията чрез бързозарядна станция отнема между 30 минути и 1 час. 

Интериорът на Tesla Semi предлага приятна, но непрактична работна обстановка. Водачът е разположен централно, което ограничава значително видимостта при изпреварване, а вратата е разположена зад седалката. Тук не споменаваме и разстоянието от седалката до страничните стъкла, които в случая дори и не се отварят, а се открехват. налични на борда разбира се ще бъдат значително количество асистенти подпомагащи шофирането и разбира се емблематичният за марката автопилот. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар