Tesla най накрая успя да представи своя електрически камион, който според създателите си превъзхожда значително конкурентните модели за които ние все още не пишем подробно, тъй като тяхната употреба е значително ограничена, а цената изключително висока. Така или иначе ще обърнем внимание на Tesla Semi поради факта, че това е иновативен модел по отношение и на дизайна, за който може да се поспори до колко е пригоден в ежедневна работна обстановка най-вече в Европа, където марката също възнамерява да го предлага. Един от безспорните плюсове на камиона е неговият коефициент на челно въздушно съпротивление, който възлиза на 0.36, толкова колкото е и на Mercedes S-class W126.
За задвижване Tesla Semi, разчита на три електромотора, един за средните колела и два разположени на задната ос. Общата им мощност възлиза на 1020 к.с., а според твърденията влекачът може да ускори от място да 100 км/ч. за 5 секунди по американския стандарт за измерване. Батерията е с капацитет от 510 или 900 кВтч., което би трябвало да гарантира автономия до 800 км., но когато е без прикачено ремарке. При наличието на такова и товар от 25 тона, то трудно в най-добрият случай ще могат да бъдат изминати 160-180 км. Според информацията времето за зареждане на батерията чрез бързозарядна станция отнема между 30 минути и 1 час.
Интериорът на Tesla Semi предлага приятна, но непрактична работна обстановка. Водачът е разположен централно, което ограничава значително видимостта при изпреварване, а вратата е разположена зад седалката. Тук не споменаваме и разстоянието от седалката до страничните стъкла, които в случая дори и не се отварят, а се открехват. налични на борда разбира се ще бъдат значително количество асистенти подпомагащи шофирането и разбира се емблематичният за марката автопилот.
Няма коментари:
Публикуване на коментар