вторник, 18 октомври 2022 г.

Ще успее ли Cadillac Celestiq, да оправдае цената си от 300 000 долара?

 Представеният преди няколко месеца Cadillac Celestiq EV Concept, днес стана реалност, но неговото производство ще стартира едва в края на следващата година. С цена от над 300 000 долара, американският флагман ще се опита да навлезе в ултралуксозният клас въпреки, че интериора не отговаря на очакванията за модел със стойност по-голяма от еднофамилна къща. Дизайна на екстериора повтаря плътно, този на концепцията представена в началото на лятото с леки изменения касаещи оптимизиране на аеродинамиката и разбира се наличието на по-големи странични огледала. В САЩ, все още има проблеми с законодателните органи за легализирането на камери, които заместват страничните огледала, но веднага след като, това стане възможно марката е готова със свое предложение за тази технология. 

Както казахме, интериора е скучен с минималистичен дизайн и не предлага ултралуксозна обстановка, но пък за сметка на това е високотехнологичен. Впечатление прави, че багажното пространство не е отделено от салона, което до някъде създава усещането, че се возите в бус, но в същото време придава чавство за пространство. Главен акцент е 55-инчовата цифрова конзола, която обхваща цялата ширина на таблото. Тя разполага с инструментален панел пред водача, инфотайнмънт система разположена централно и отделен дисплей за спътника. На централната конзола между предните седалки е позициониран 11-инчов дисплей за контрол на системите в автомобила, както и по-малък 8-инчов дисплей за пътниците на втория ред седалки, които в случая са само две. Срещу доплащане ще се предлагат и два допълнителни 12.6-инчови дисплея за развлечения на возещите се в задната част. Качеството на изпълнение разбира се е на ювелирно ниво още повече, че Cadillac Celestiq ще се произвежда ръчно. На разположение е и аудио система с 38 високоговорителя и 450 светодиода за по-уютна атмосфера. Климатичната инсталация е четиризонова, а всички седалки са оборудвани с масажна и вентилираща функция. Предлагат се и богат избор за персонализиране включително с орнаменти полиране на ръка и фрезовани по специална технология. Системата за автономно шофиране Ultra Cruise, също намира място на борда, но не се съобщава дали марката ще иска абонамент за нея. 

Флагманският модел на Cadillac ще се задвижва от два двойни електромотора задвижващи съответно четирите колела с обща мощност от 608 к.с. Тяговата батерия е с капацитет от 111 кВтч. и би трябвало да осигури автономия от 483 км. Според информацията ускорението на Celestiq, от 0 до 100 км/ч. става за 3.8 секунди, като максималната скорост за сега не се споменава. Моделът е поддържа бързозарядна функция с мощност от 200 kW, която позволява за 10 минути да бъде заредена енергия достатъчна за изминаването на 126 км. Окачването е адаптивно с въздушни амортисьори и управляем заден мост. Като цяло кормилната система е без твърда връзка между волана и колелата, а това от своя страна позволява да се оптимизира до максимум управлението по време на движение в зависимост от скоростта. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар