Не, че другите модели на Porsche, не заслужават да бъдат окачествени като нови класики, но този автомобил е първият опит на компанията за класически GT модел. Въпреки, че за мнозина той е не успешен, 928 се предлага на пазара от 1978 до 1995 година. Замислен като наследник на култовото 911, купето с предно разположен двигател намира нова ниша и клиентела за марката. Предлага се само с V8-цилиндров агрегат, който е първият в историята на фирмата. За времето си този агрегат е един от най-модерните, като разполага с инжекционна система и четири клапана на цилиндър, а алуминият е един от главните материали за неговата направа. Първоначално намеренията са под предния капак място да намира V10-цилиндров агрегат инспириран от 5-цилиндровият мотор на Audi, но повечето членове на управителният съвет се съпротивляват, тъй като искат този модел да не се свързва по никакъв начин с по-евтините продукти на VW. През годините работният обем варира между 4.5 и 5.4 литра, а мощността в различните версии е между 234 и 350к.с. За по-добро разпределение на масите конструкторите залагат на варианта "transaxle" и поставят предавателната кутия директно на задния маст. Тя е 5-степенна, механична или автоматична с 3 или 4-ри предавки доставяна от Mercedes. Именно версиите с автоматична трансмисия са по-голямата част от произведените модели, като през последните години 928 се предлага само с автоматична трансмисия.
Дизайна на модела е напредничав за времето си, а видимостта отлична. За направата на купето също е използвано голямо количество алуминии, като калниците, вратите и предния капак са изработени от олекотеният материал. Интериорът е комфортен и изработен от висококачествени материали, а оборудването богато. Това е първият модел в света, който разполага с регулируем волан свързан с инструменталната конзола пред водача, като по този начин видимостта на уредите не се намалява въпреки неговата позиция.
През годините Porsche 928 е подлаган на редица козметични и механични промени породени от увеличаващата се мощност и по-високата скорост. Късните модели разполагат с най-модерните технологии като: самоблокиращ диференциал, бордови компютър, система за следене налягането на гумите и др.
Високите цени и предно разположеният агрегат обаче отблъскват най-заклетите фенове на марката и продажбите не оправдават очакванията. Не трябва да забравяме факта, че това е единственият спортен модел печелил титлата "Автомобил на годината", което е и може би единственото признание за качествата на този модел с 2+2 места, както и факта, че от него все пак са продадени 61 000 бройки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар