събота, 30 юли 2016 г.

Класики: Volvo 340/360

Благодарение на факта, че в началото на 70-те години шведската марка става собственик на DAF, тя има възможност да се намеси в сегмента на компактните леки автомобили със серията 300, която е представено официално през 1976 година. Производството на модела се осъществява в Холандия, което пък позволява на Volvo да бъде ценово конкурентен, тъй като към момента страната все още не е членка на "европейският съюз" и нейните продукти се облагат с мита и акцизи. Всъщност при закупуването на DAF, Volvo наследява и вече разработеният хеч модел, както и договор за вграждането на агрегати от Renault, който продължава да бъде факт дълги години след това. Всеобщо мнение е, че серията 300 не е от най-леките и рентабилни автомобили, но пък се слави с голяма надеждност, високо качество и перфектно разпределение на масите спрямо предния и задния мост. Това се дължи на факта, че предно разположеният надлъжно агрегат е куплиран със скоростна кутия позиционирана непосредствено пред задният мост (transaxle), предаваща движението към задните колела. При Volvo тази система е изключително сложна, тъй като предавателната кутия е вариаторна, а директната връзка с осите на задните колела става посредством огромни ремъци. Това разбира се добавя значителни килограми към общото тегло, което пък се отразява на динамиката и разхода на гориво. Друга слабост на модела е огромния тунел между седалките, което пък ограничава вътрешното пространство. Съществуват разбира се и варианти с механична трансмисия, но тя не е толкова популярна, тъй като цените между двете версии не се различават значително. Задното окачване разработено от Porsche, също е една от особеностите на шведският хеч. То е с листови ресори и е един от последните модели предлагани на пазара с подобен тип окачване.
Агрегатите с които се предлага Volvo 343, 344, 345 и 360 са бензиновите: 1.4, 1.7 и 2.0 литрови агрегати с мощност между 75 и 116к.с. Дизеловата версия е оборудвана с атмосферния и твърде маломощен за тежащото 1.5 тона купе, агрегат с мощност от едва 54к.с. Вариантите на купето са три. Две хеч версии с 3 и 5 врати и един седан с 4 врати и завидно багажно пространство. комби версия не съществува въпреки, че такава е подготвена и дори пусната на открити тестове. Намерения е имало и за кабрио версия, както и за товарен фургон. Явно намеренията на марката са били големи, но по една или друга причина тези версии не са видели зелена светлина за производство. въпреки това серия 300 се произвежда до 1991 година, а това не е никак малко.







Няма коментари:

Публикуване на коментар