За повечето хора Subaru Outback е пионерът на леките автомобили с повишен клиренс, задвижване 4х4 и завидни офроуд качества. Факт е, че през 90-те години именно той популяризира този клас и поведе след себе си значително количество подражатели. По една или друга причина към днешна дата повечето марки предлагат в своята гама подобен модел независимо дали задвижването е на две или четирите колела.
В края на 70-те години обаче една малка американска компания наречена AMC (American Motors Corporation), предлага на пазара в САЩ модела Eagle, който реално е първият лек автомобил със задвижване 4х4 произведен в САЩ. Спокойно можем да кажем, че той е и първият кросоувър модел в света комбиниращ удобството и динамиката на леките коли с проходимостта на тогавашните офроудър модели внедрен в серийно производство. По това време марката предлага модели базирани на Jeep, но тяхната цена постепенно отблъсква клиентите. Именно поради тази причина AMC, решава да предложи по-евтина алтернатива и през 70-те години с помощта на един от главните инженери в Jeep, започва разработката на Eagle.
AMC Eagle се предлага на пазара от 1979 до 1988 година във версии: седан, купе, хечбек, комби и дори кабриолет. Множеството версии, разнообразието на оборудването и доброто качество на изработка покриват голяма част от изискванията и възможностите на клиентите, като цената на най-евтината модификация започва от 7 000 долара. Под предният капак място намира 4.2 литров, 6-цилиндров агрегат доставян от Chrysler куплиран с 3-степенна, автоматична трансмисия. В по-късен етап марката започва внедряването дори и на 3.6 литров, турбо дизелов мотор, както и на 4-цилиндровите, бензинови - 2.5 литрови агрегати. Трансмисиите също се подобряват, като вече се предлагат 5-степенната, механична и 4 и 5-степенните, автоматични скоростни кутии. По това време се забелязват и стилистични промени в дизайна, но като цяло структурата на купето не е променяна.
През 1988 година компанията става собственост на Chrysler и малко след това името и се променя на Eagle. В гамата на модела остава само комби версията, а името с което се предлага е - Eagle Wagon. Още същата година обаче, моделът е спрян от производство и остава без наследник макар от него да са произведени близо 200 000 бройки, което е сериозно постижение за производител от подобен ранг. Като цяло новосъздадената марка Eagle се насочва към производството на автомобили базирани на модели на Mitsubishi и Renault, а в бъдещите планове на компанията не се вписва подобен модел. Друг е въпроса, че поради лошото управление и слабите продажби самата "Eagle", също изчезва от картата на производителите през 1998 година.
AMC Eagle (Eagle Wagon), изпреварва времето си с близо 20 години, а като доказателство за това е факта, че едва 5-6 години след прекратяването на неговото производство на пазара се появява първият подобен модел в лицето на Subaru Outback. В последствие Audi представя своя Allroad, а Volvo XC70, а днес всички по-големи марки предлагат подобен род автомобили. Към днешна дата AMC Eagle се радва на добра популярност сред колекционерите макар и все още този модел да е доста срещан в районите около и в Канада. Особено ценени са кабрио и хеч версиите, които си остават рядко срещани.
Няма коментари:
Публикуване на коментар