неделя, 1 февруари 2015 г.

Класики: Volkswagen Scirocco

В началото на 70-те години, VW започва работа по нова спортно купе, което има за цел да замени вече остарелият Karmann Ghia и същевременно да привлече по-млади клиенти към марката. За целта е нает Giorgetto Giogiaro, който започва работа по новия модел базиран върху изцяло нова платформа с предно предаване използвана по-късно и за първото поклонение на легендарния Golf. Така през 1974 година се появява едно забележително за времето си купе наречено Scirocco, което същевременно разчиства пътя на Golf, от технически проблеми, свързани с производството и експлоатацията. Моделът се произвежда във фабриката на Karmann и веднага привлича не само младите клиенти, но и тези които вече мислят за пенсиониране. Икономичните бензинови мотори и ниската цена правят Scirocco добре приет не само в Европа. 
Под предния капак място намират 4-цилиндровите мотори с работен обем от 1.1, 1.3,  1.4, 1.5 и 1.6 литра с мощност между 50 и 85к.с., куплирани с 4 или 5-степенна, механична трансмисия. Малко известен факт е, че този модел в САЩ се предлага и с 1.8 литров, дизелов агрегат. Бензиновите версии предназначени за  Америка, са с 1.7 литрови мотори и възможност за куплиране с 3-степенна, автоматична трансмисия. 
През 1978 година VW Scirocco е подложен на леки козметични промени, като броят на чистачките на предното стъкло е редуциран до една. Хромираните елементи отстъпват място на пластмасови такива, а предните сигнални светлини вече навлизат дълбоко в калника. В интериора на кепето предлагащо 2+2 места също се наблюдават промени, като най-важната е предлаганите нови предни седалки предлагащи значително по-добра позиция на седене. Климатичната инсталация също става популярна след фейслифта. Фирмата дава възможност дори и на притежателите на по-ранно произведените бройки също да добавят тази новост в своите модели срещу известно доплащане. 
През 1981 година след 504 000 продадени автомобила моделът е заменен от второ поколение, което изглежда значително по-спортно. Въпреки, че е използва същата платформа под предния капак място намират агрегати чиято мощност достига внушителните 139к.с. Въпреки това обаче то не може да достигне до сърцата на толкова много клиенти, а продажбите не могат да достигнат дори и половината от тези на първото поколение въпреки, че животът му е с 2 години по-дълъг. Днес трудно може да се в движение добре запазен екземпляр от Volkswagen Scirocco I, но ако това стане не остава незабелязан. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар