KERS системата не е новост, но Volvo е шведската фирма е на път да я направи достъпна, като нейното приложение може да стене достъпно и за автомобилите от компактния клас. Новото тук е, че системата за пръв път задвижва колелата които не са задвижвани от конвенционалния агрегат. В случая, маховика изработен от карбонови сплави е монтиран на задната ос и задвижва съответно задните колела като доставя допълнителни 80к.с. При задействане на спирачките маховикът с тегло от 6кг. се завърта с 60 000 об/мин. и подпомага стартирането или доускорението на автомобила. Според производитела ускорението на автомобил снабден с 4-цилиндров агрегат може да се сравни с това на модел снабден с 6-цилиндров мотор. Освен по-доброто ускорение, системата демонстрирана от Volvo ще допринася за икономия на гориво от 20%. Освен всичко казано до тук, едно друго преимущество не е за подценяване, а именно това, че разпределението на масите между предния и задния мост ще бъде по-оптимизирано, като по този начин поведението на автомобил снабден с тази технология ще бъде и по-стабилно. Ако всички изпитания вървят добре първите модели снабдени с тази технология ще могат да се появят на пазара най-късно до 2-3 години, което означава, че следващото поколение на Volvo C30, има значителен шанс да получи KERS система задвижваща задните колела. Как работи тя, Вие можете да видите от краткото видео.
Няма коментари:
Публикуване на коментар