понеделник, 23 май 2016 г.

Новото Peugeot 3008 стряска конкуренцията

Първо трябва да кажем едно голямо - БРАВО! Французите вдигат високо летвата в класа на кросоувър моделите с новото поколение на Peugeot 3008 и то във всяко едно отношение. 
Да започнем с дизайна на екстериора. Той е силно повлиян от този на концепцията Peugeot Quartz. Купето е нараснало на дължина с 8см., а междуосието с 6.5см. Това се отразява позитивно на мястото в интериора, чието багажно пространство възлиза на фрапиращите 520 литра. За сега новото 3008 ще се предлага само с пет места, но имайки предвид, че голяма част от неговите преки конкуренти се предлагат и с трети ред седалки, то можем да очакваме и седем местна версия в близко бъдеще, а новата ЕМР2 платформа безпроблемно ще може да се преработи за целта. Тя от своя страна допринася за олекотяването на модела с близо 100кг. спрямо първото поколение.
Интериора е може би най-големият коз на второто поколение Peugeot 3008. Той е в съвсем нов стил за марката и ще стане основа за повечето бъдещи модели. Впечатление прави така нареченият i-Cocpit, с огромен 12.3 - инчов дисплей пред водача по подобие на виртуалният кокпит на Audi. За нуждите на инфотейнмънт системата в центъра на таблото място намира 8-инчов, тъчскрийн дисплей, чрез който ще се командват и функциите на климатичната инсталация. Базовото оборудване ще бъде относително богато, а срещу доплащане ще могат да се поръчат още: предни седалки с масажна функция, панорамен - отварящ се покрив, гласов контрол на отделни функции, индукционно зареждане на телефона, адаптивен автопилот, система за предотвратяване на сблъсък и още мн. др. 
Под капака място ще намират бензин и дизелови турбо агрегати. Бензиновите версии ще включват: 1.2 и 1.6 литровите мотори във версии на мощност от 130 и 165к.с. дизеловите версии ще се предлагат с 1.6 литровия агрегат във версии на мощност от 100 и 120к.с., както и 2.0 литровия, BlueHDI във версии с 150 и 180к.с. Всички бензинови и 2.0 литровия дизелов агрегат ще се предлагат серийно с 6-степенна, автоматична трансмисия с възможност за пет режима на движение (normal, snow, mud, sant, ESP Off). При всички случаи задвижването е поверено само на предните колела. В по-късен етап обаче се очаква хибридна версия на модела с електромотор задвижващ задните колела, като по този начин 3008 ще се сдобие и с задвижване на четирите колела.
И на края, но не по важност е предлаганата като опция електрическа тротинетка наречена e-Kick, с помощта на която собственикът на 3008 ще може без проблемно да се предвижва в зони забранени за автомобили. Нейната автономност е 12км., а максималната скорост 25км/ч. За нея е отделено специално място в багажното пространство, където ще се осъществява зареждането на нейната батерия докато автомобилът е в движение. С тегло от 8кг. без проблемно може да се зарежда и в домашни условия в случаи на нужда. Цената за да оборудвате автомобила с това превозно средство е около 1200 евро.
Официалната премиера на Peugeot 3008 пред публика ще се състои по време на автосалона в Париж. Тогава ще станат ясни и цените на модела, а продажбите ще започнат от октомври месец. Производството ще се осъществява в Сошо - Франция и в Китай, където ще се предлага под името 4008.



Няма коментари:

Публикуване на коментар