

Първото поколение на Ibiza е представено през 1984 година и се предлага до 1993 година. През този период марката е продала над 1.3 милиона бройки, което е небивал успех за испанците. Моделът става основа за товарни версии и седан чието име е Malaga. Под предния капак на компактния хеч с 3 и 5 врати място намират бензинови агрегати с работен обем от 0.9 до 1.7 литра, както и 1.7 литровия дизел. В средата на 80-те години марката става собственост на Volkswagen, което неминуемо води до подмяна на модела чиято платформа и възли идват директно от Fiat. Така се стига до появата на второто поколение на модела чиято технологична платформа е идентична с тази на актуалното тогава VW Polo. Отново моделът е най-продаваният в гамата на марката, а това позволява тя да разшири портфолиото на Ibiza, като дори представи и спортни версии. Седан версията носи името Cordoba, а комби моделът се предлага под името Ibiza Vario. Моторната гама се разпростира от двигатели с работен обем 1.0 литра и достига до такива с 2.0 литра и мощност 180к.с. Дизеловите версии разполагат вече с модерните 1.9 литрови, TDI агрегати с мощност от 68 до 110к.с. През втората половина на 90-те, моделът прави дебют в световния рали шампионат, като печели отделни ралита в класа с две задвижващи колела. След успехите в цивилният и спортният живот, Ibiza вече е изградила доверието на клиентите, което усложнява ролята на следващото - трето поколение, представено през 2002 година. То отново използва платформа от VAG, което важи и за настоящите модели на марката. За пръв път фирмата изнася производството на модела извън границите на Испания и част от него се осъществява в Словакия. Дизайна е дело на испанеца Walter de Silva и спокойно можем да кажем, че е по-добър от този на своя донор - Polo MK4. Под предния капак място намират бензин и дизеловите агрегати на концерна майка с работен обем от 1.2 до 2.0 литра.

Няма коментари:
Публикуване на коментар