Представена преди три години, електрическата Mazda MX-30 срещна много негативи поради малкият си пробег и невъзможността за бързо зареждане на батерията, което отблъсна много клиенти от иначе доста приятният модел с качествена изработка и приятен дизайн. От тази година, това е на път да се промени, тъй като марката представя нова версия на МХ-30 с удължен пробег и наличието на ванкелов агрегат, който в случая служи единствено за дозареждане на батерията. Това на хартия би трябвало да е може би, най-доброто приложение на този агрегат до момента и вероятно най-сполучливият вариант за такъв тип хибриди. Водачът реално, трудно би разбрал кога е включен бензиновият агрегат, тъй като ванкеловият мотор е изключително добре балансиран и реално няма вибрации.
Ванкеловият мотор на Mazda се завръща във версия с един ротор и работен обем от 0.803 литра. Мощността му възлиза на 74 к.с., а изключително компактният му дизайн позволява безпроблемното съжителстване с електромотора, който задвижва предните колела с мощност от 166 к.с. Този похват е на път да направи революция в моделите с удължен пробег, които в момента са може би по-добрата алтернатива. Според информацията батерията която намира място в Mazda MX-30 R-EV е с капацитет от 17.8 кВтч. и осигурява автономия от 85 км., преди роторният мотор да се включи. Той от своя страна разполага с 50 литров резервоар, което осигуряват изминаването на още минимум 600 км. Ако извадим калкулаторите обаче ще стигнем до извода, че стойностите не са никак впечатляващи и дори ще стигнем до извода, че средният разход на ванкеловият мотор доближава 10л./100км., което е неприемливо. Максималната скорост обявена от производителят е 140 км/ч. - електронно ограничена, а времето за ускоряване до 100 км/ч. от място отнема - 9.1 секунди. Все още за нас остава загатка, как японците са успели да постигнат разход от 10л/100км....
Ванкеловият мотор на Mazda се завръща във версия с един ротор и работен обем от 0.803 литра. Мощността му възлиза на 74 к.с., а изключително компактният му дизайн позволява безпроблемното съжителстване с електромотора, който задвижва предните колела с мощност от 166 к.с. Този похват е на път да направи революция в моделите с удължен пробег, които в момента са може би по-добрата алтернатива. Според информацията батерията която намира място в Mazda MX-30 R-EV е с капацитет от 17.8 кВтч. и осигурява автономия от 85 км., преди роторният мотор да се включи. Той от своя страна разполага с 50 литров резервоар, което осигуряват изминаването на още минимум 600 км. Ако извадим калкулаторите обаче ще стигнем до извода, че стойностите не са никак впечатляващи и дори ще стигнем до извода, че средният разход на ванкеловият мотор доближава 10л./100км., което е неприемливо. Максималната скорост обявена от производителят е 140 км/ч. - електронно ограничена, а времето за ускоряване до 100 км/ч. от място отнема - 9.1 секунди. Все още за нас остава загатка, как японците са успели да постигнат разход от 10л/100км....
Няма коментари:
Публикуване на коментар