Широко разпространено е мнението, че първият автомобил с алуминиево шаси и централно разположен мотор е Lotus Elise. Това, обаче не е съвсем вярно, тъй като през през 1995 година французите представят модела Renault Sport Spider, който се произвежда до края на 1999 година. Замислен като състезателен прототип от инженерите на Ranault Sport, този модел влиза в серийно производство, което се осъществява във фабриките на Alpine. Първите екземпляри не разполагат с челно стъкло и е трябвало да бъдат управлявани със защитен шлем. Една година след пускането на пазара, моделът се сдобива с челно стъкло, като по този начин става по-практичен и годен за употреба.
Двигателят е взет директно от Clio Williams и е свързан към купето по подобие на болидите във F1, като става носеща част от конструкцията и поема част от теглото, което в случая е 930кг. Според данните, максималната скорост на Sport Spider е 251км/ч, а времето за ускорение до 100км/ч от място става за 5.8 секунди.
Ограниченото производство, което възлиза на близо 3000 бройки, прави този модел търсен от ценителите на екзотични модели, като към днешна дата екземпляри от първата версия могат да бъдат намерени на пазара с цени между 40 и 45 000 евро.
Няма коментари:
Публикуване на коментар