събота, 22 април 2017 г.

Класики: Subaru Legacy

През 1989 година японците представят Subaru Lagacy. Този модел е проектиран специално за пазарите в САЩ и става флагмана на марката. Именно той успява да доведе сегашният имидж на марката чиито модели са солидни и надеждни. Именно това е моделът, който прави марката популярна в световният рали шампионат. 
За задвижване Legacy разчита на изцяло нов 4-цилиндров боксер, който е по-тих и по-икономичен. Той е куплиран с 5-степенна, механична трансмисия или компютърно контролирана, 4-степенна, автоматична такава предаващи постоянно движението към четирите колела. Автоматичната трансмисия има способността сама да разпределя съотношението на задвижване между преден и заден мост от 90:10 до 50:50. Съществуват и версии само с две задвижващи колела, но те са предназначени предимно за конкретни пазари. Автомобилът разполага с модерни за времето си технологии, като опционалното например въздушно окачване, което регулира автоматично клиренса на автомобила и при скорост над 90км/ч, той се снижава за по-добра стабилност и аеродинамика, което пък играе роля за по-нисък разход на гориво при високо скорост. Стандартното оборудване включва пълен ел. пакет, хидравлика на волана, ABS, регулируем волан, миещо устройство на предните фарове и др. 
Първото поколение на Subaru Legacy се предлага като седан и комби. Под капака място намира 4-цилиндровия боксер от серията EJ с работен обем от 1.8, 2.0 и 2.2 литра, като съществува и версия с турбо компресор. Мощността достига 217к.с., а разхода на гориво е в рамките между 8 и 12.5л/100км. Турбо версията "RS", държи световен рекорд, като за 19 дни на овална писта, няколко пилота изминават разстоянието от 100 000км, със средна скорост от 213км/ч. без каквито и да е проблеми. 
Първото поколение на Legacy се предлага до 1994 година, като малко известен факт е, че освен с емблемите на Subaru, моделът се предлага и под името Isuzu Aska, но само с десен волан. Без колебание можем да кажем, че това е и един от здравите представители на марката. Все още може да се забележат в движение екземпляри от първата серия, но главен проблем си остава корозията. Всеизвестен е факта, че след 15-20 годишна употреба механиката на надживява купето на автомобилите.



Няма коментари:

Публикуване на коментар