Китайската компания Qoros, вчера обяви официално, че работи съвместно с Koenigsegg, над ново поколение бензинови двигатели снабдени с технологията Freevalve - PHEA. Тази технология практически прави ненужно наличието на разпределителни валове и свързаните с тях компоненти. Клапаните остават налични, но се командват от електропневматична система, което позволява безпроблемно всеки клапан да бъде командван от системата индивидуално по време на целия цикъл на горене. Това от своя страна допринася за увеличаване на мощността, намаляване разхода на гориво и загуба на подобаващо количество от общото тегло на агрегата.
Друг трик, който ще бъде приложен в новите агрегати е увеличеният ход на буталото, като по този начин ще бъдат намалени топлинните загуби. Така с по.малък работен обем ще бъде постигната по-голяма мощност. На 100%, новите агрегати ще бъдат оборудвани и с принудително пълнене на цилиндрите, а според инженерите на Koenigsegg, агрегат с работен обем от 1.6 литра ще може да се похвали с литрова мощност от 250к.с. Първите модели снабдени с тези агрегати се очакват да бъдат достъпни до 2-3 години.
Друг трик, който ще бъде приложен в новите агрегати е увеличеният ход на буталото, като по този начин ще бъдат намалени топлинните загуби. Така с по.малък работен обем ще бъде постигната по-голяма мощност. На 100%, новите агрегати ще бъдат оборудвани и с принудително пълнене на цилиндрите, а според инженерите на Koenigsegg, агрегат с работен обем от 1.6 литра ще може да се похвали с литрова мощност от 250к.с. Първите модели снабдени с тези агрегати се очакват да бъдат достъпни до 2-3 години.
Към момента единственият модел, който е наличен на пазара и притежава тази технология е Koenigsegg Regera. Fiat също предлага подобно решение за своя TwinAir с технологията Multiair, но само за смукателните клапани.
Няма коментари:
Публикуване на коментар