неделя, 20 януари 2013 г.

Класики: Fiat (Bertone) X1/9

  Ако този модел имаше своя наследник, марката щеше да има друг имидж, а търговския успех на Mazda MX5 нямаше да бъде толкова голям. За съжаление обаче италианците решиха, че след 17 години производство Fiat X1/9, няма нужда да остане в гамата на марката. Двуместният кабриолет с централно разположен мотор и задвижване на задните колела е представен през 1972 година и за 17 година са произведени над 150 000 бройки. На практика, той се произвежда от Bertone, но се окомплектова в заводите на Fiat. За задвижване се използват 1.3 и 1.5 литровите, бензинови агрегати чиято мощност е съответно 75 и 85к.с. напълно достатъчни за допринасянето на незабравими емоции с тежащият 850кг. автомобил. Именно те, както и слабото качество на изработка са причините за критиките към този модел. Двигателите страдат от прегряване, което води до увеличен разход на гориво, а ръждата обхваща целият автомобил, като дори и бензиновата система не е подмината от корозия. При по-спортно шофиране моделът има склонност към недозавиване, което се дължи на лошото разпределение на масите. Всички слабости на модела обаче трябва да бъдат простени, тъй като на практика, това е първият достъпен кабриолет с централно разположен агрегат, който е предложен на пазара за лично ползване. Може само да съжаляваме, че той остава без наследник. Ако трябва да бъдем точни, то X1/9 се предлага с емблемите на Fiat до 1982 година, а след това името му е Bertone X1/9.




Няма коментари:

Публикуване на коментар