Ако този модел имаше своя наследник, марката щеше да има друг имидж, а
търговския успех на Mazda MX5 нямаше да бъде толкова голям. За съжаление
обаче италианците решиха, че след 17 години производство Fiat X1/9,
няма нужда да остане в гамата на марката. Двуместният кабриолет с
централно разположен мотор и задвижване на задните колела е представен
през 1972 година и за 17 година са произведени над 150 000 бройки. На
практика, той се произвежда от Bertone, но се окомплектова в заводите на
Fiat. За задвижване се използват 1.3 и 1.5 литровите, бензинови
агрегати чиято мощност е съответно 75 и 85к.с. напълно достатъчни за
допринасянето на незабравими емоции с тежащият 850кг. автомобил. Именно
те, както и слабото качество на изработка са причините за критиките към
този модел. Двигателите страдат от прегряване, което води до увеличен
разход на гориво, а ръждата обхваща целият автомобил, като дори и
бензиновата система не е подмината от корозия. При по-спортно шофиране
моделът има склонност към недозавиване, което се дължи на лошото
разпределение на масите. Всички слабости на модела обаче трябва да бъдат
простени, тъй като на практика, това е първият достъпен кабриолет с
централно разположен агрегат, който е предложен на пазара за лично
ползване. Може само да съжаляваме, че той остава без наследник. Ако
трябва да бъдем точни, то X1/9 се предлага с емблемите на Fiat до 1982
година, а след това името му е Bertone X1/9.
Няма коментари:
Публикуване на коментар