Днес от централата на фирмата разпространиха първите официални снимки на новото Mini или по-точно на Mini Cooper S. Изградено върху изцяло новата платформа съвместно с BMW, четвъртото поколение на модела е най-голямото и същевременно, най-скъпото в историята от неговото съществуване. Трябва да се отбележи, че е и най-технологичното. Въпреки нарасналите размери общото тегло е понижено в сравнение това на предходния модел. Дизайнът е еволюция на този, който познаваме от предходните поколения и не предлага изненади. Голямо внимание е обърнато на пасивната и активната безопасност. Новото Mini вече е по приветливо към пешеходците в случай на инцидент. В интериора положението е същото. Всичко е на познатото място включително и "тавата" на централната конзола, която приютява екрана за мултимедийната система. Багажното пространство може да се каже, че е огромно. То е с обем 211 литра, което е с 51л. повече от този в предшественика. Електрическо серво, диференциал с ограничено приплъзване и ESP се предлагат серийно. Под предния капак място ще намират 3 и 4-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати разработка на BMW и PSA. Новият 1.5 литров, бензинов, 3-цилиндров, турбо мотор с директно впръскване на горивото разполага с 138к.с. Именно този агрегат ще бъде основа на модела, като в по-късен етап ще бъде предложен и с по-ниска мощност. На върха на гамата ще намира място 4-цилиндров мотор с мощност 195к.с. Той ще бъде с работен обем от 2.0 литра, като неговата мощност спокойно може да достигне границата от 300к.с., разбира се ако производителя пожелае това. Дизеловата версия на 1.5 литровия, 3-цилиндров мотор разполага с 118к.с., като производителя гарантира среден разход от 4.1л/100км., измерени съответно в заводски условия. Цени все още не се съобщават, но каквито и да се те, същите могат на набъбнат зловещо имайки предвид екстрите, които фирмата предлага за този модел. Адаптивен автопилот, автоматизирана система за паркиране, Heads Up Display, система за предотвратяване на сблъсък, асистент за следене на маркировката и др. подобни значително ще увеличат цената. Добрата новина е, че базовата версия се очаква да бъде по-скъпа с около 5-600 евро в сравнение от тази на предходното поколение, което си е направо 6-ца от тотото, имайки предвид технологичния прогрес. Официалната премиера на модела пред публика ще бъде в Токио и Лос Анджелис, а продажбите трябва да започнат най-късно през пролетта на 2014 година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар