През 1984 година Lancia представя модела Thema, който споделя една и
съща платформа с Alfa 164, Fiat Croma и Saab 9000. Макар и да се смята
за един от най-просторните седани за времето си с доста добро качество
на изработка, този модел не можем да го включим в рубриката "Класики".
Не така обаче стои въпроса с модификацията 8-32. Тя е представена през
1986 година и се предлага до края на 1992г. За тези които не знаят, този
модел е снабден с V8-цилиндров, 3.0 литров агрегат с общо 32 клапана
доставян от Ferrari. Той намира място в моделите 308 и Мondial, а
неговата мощност варира от 202 до 212к.с. Те са достатъчни да ускорят
1.3 тонният седан до 100км/ч от място за 6.8 секунди, като максималната
скорост достига 240км/ч. Всички модели са куплирани с 5-степенна,
механична трансмисия, а задвижващи са предните колела. Колата предлага
изключителен комфорт и завидни за времето си динамични характеристики,
но високата цена я прави слабо популярна. Интериора с дървени орнаменти и
кожена тапицерия е изработен изцяло ръчно, а купето е е допълнително
поцинковано. В задният капак е интегриран електрически прибиращ се
спойлер, който се активира при скорост над 86км/ч, решение което до
тогава не е било познато за масовите производители. За съжаление обаче
сложният механизъм е причина багажното пространство да бъде значително
ограничено. Така реално 5 местната лимузина е в състояние да побере едва
два средно големи куфара и определен брой малки чанти. Разбира се не
това е причината за слабите продажби на модела. За периода на нейното
производство са продадени малко над 4000 екземпляра, като базовата цена е
започвала от 86 000 DM. Именно тя е стряскала клиентите, макар
наличието на ръчно изработеният двигател от Ferrari, в която направа
взима участие и Ducatti за изработката на част от детайлите. Lancia
Thema 8-32 се предлага само във версия седан, само в цветове от гамата
на Ferrari.
Няма коментари:
Публикуване на коментар