четвъртък, 31 октомври 2024 г.

Екзотични: Callum C-X75

 

През 2010 година Jaguar представи хибридно-електрическата концепция C-X75, която се задвижва ето четири електрически електромотора интегрирана в главините на колелата захранвани от тягова батерия с капацитет 15 кВтч. и малък двигател с две газови турбини, който служи като генератор. Английският производител възнамеряваше да пусне серийна Plug-in хибридна версия на концепцията разработена съвместно Williams с бензинов турбо двигател и два електромотора, която така и не можа да види бял свят. Вместо това jaguar C-X75 стана филмова звезда в филмът за Джеймс Бонд - Spectre, за който бяха специално построени 5 автомобила задвижвани от конвенционален V8-цилиндров бензинов агрегат. Един от тях бе обявен на търг през 2019 година, а сега неговият собственик се обръща към неговият създател Йън Калъм, собственик на дизайнерското студио Callum за да преработи прототипът в пригоден за движение по цивилните пътища автомобил. 

Резултатът е налице и сега светът става свидетел на появата на Callum C-X75, чиято доработка е отнела над 1000 часа за да бъде сертифициран за движение по пътищата. Инженерите на Callum са запазили V8-цилиндровият, 5.0 литров, компресорен агрегат с мощност 550 к.с., който е съчетан с нова 7-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към задните колела. Окачването обаче е изцяло ново, а на предният мост е добавена хидравлична повдигаща система, която подобрява комфорта. Новият софтуер специално написан за моделът, го прави по-използваем при ежедневно шофиране. 

Интериорът е напълно нов и предлага модерно и удобно пространство за двама. Таблото и централната конзола са преработени, а седалките които също са с нов дизайн са тапицирани с кожа Bridge of Weir издържана в тъмнозелени кремави цветове. Централната конзола е с кръгли контролери за управление на добавената в последствие климатична инсталация, а всички останали функции се управляват от панел позициониран на тавана, където намира място и модерно цифрово огледало. 

Callum мълчи относно цената за преобразуването на концепцията в сертифициран за движение модел, но при всички случаи сумата е стряскаща. Остава да видим дали и собствениците на останалите прототипи, които също бяха разпродадени в течение на времето ще се обърнат към услугите на студиото за еднократни проекти за да могат да управляват своите бижута по обществената пътна мрежа. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар