петък, 13 септември 2024 г.

Това е производствената версия на Toyota bZ3C и ще носи името Toyota bZ5

Няколко месеца след като видяхме предпроизводствената версия на Toyota bZ3C, сега имаме възможност да видим първата снимка на производственият модел. Японският производител  отново ни изненадва с иновативен модел, който цели да предефинира сегмента на електрическите кросоувъри. Toyota bZ3C е плод на сътрудничеството между Toyota и китайските гиганти FAW и BYD, което обещава да донесе на пазара един наистина уникален, модерен и динамичен купеобразен кросоувър, насочен към младото поколение. 

Според информацията bZ3C е с дължина от 4.78 метра и разполага с междуосие от 2.88 метра, а платформата върху която е построена е разработена от FAW. Задвижването е разработен от BYD и разполага с един електромотор задвижващ задните колела с мощност 268 к.с. Тяговата батерия, която съще идва от BYD е литиево-желязо-фосфатна и ще осигурява автономия между 500 и 600 км. без да се съобщава нейният капацитет, а за целта максималната скорост на модела е ограничена на 160 км/ч. За нас остава загадка с какво Toyoata е допринесла за развитието на този модел, но така или иначе с нетърпение ще очакваме да видим как той ще се приеме от пазара и как ще повлияе на развитието на електрическите автомобили като цяло.


Повече информация за модела, както и снимки ще бъдат добавени към този пост, веднага щом станат налични. 


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Трябваше да изминат малко повече от 7 месеца за да разберем подробности относно новото попълнение в моделното семейство bZ на Toyota. Това което трябва да споменем най-напред е, че моделът който виждаме на снимките носи името Toyota bZ5, а не bZ3C както се очакваше и е презентиран като купеобразен кросоувър. Според официалната информация той ще се задвижва от един електромотор с мощност 272 к.с., захранван от батерия с капацитет 65 или 74 кВтч., която бе трябвало да осигурява автономия между 550 и 630 км. 


Интериорът както се очакваше по подобие на екстериора е идентичен с този който видяхме в предпроизводственият модел. Това означава, че пред водача е позициониран малък дисплей за най-важната информация, а инфо-развлекателната система която поддържа над 200 приложения разчита на централно разположен 15.6-инчов HD тъчскрийн дисплей. Озвучителната система е дело на JBL с 10 високоговорителя и може да се управлява и чрез жестов контрол. Топ версията ще бъде налична с автономна система за шофиране с Lidar технология от ниво 2+, докато базовият модел ще разчита на Safety Sence пакета от асистенти подпомагащи шофирането които ще достигат автономия от второ ниво. За безопасността на пътниците се грижат 9 въздушни възглавници, а за доброто настроение в купето се грижи амбиентното осветление с 256 цвята. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар