За разлика от множеството стартъпи свързани с производството на електрически автомобили, френският NamX, създаден от мароканеца Фаузи Аная, ни представя кросоувър задвижван от водородни клетки. Освен атрактивният дизайн с купеобразна форма, който между другото е дело на Pininfarina, NamX предлага възможност за бързо зареждане. Това става възможно благодарение на сменящите се за броени минути, шест допълнителни подвижни капсули разположени в задната част, които допълват основният резервоар за водород. Според производителят, пробегът с напълно заредени резервоар и капсули ще възлиза на 800 км. Освен това компанията е готова да създаде и мрежа, чрез която клиентите бързо да подменят своите капсули, като това може да стане без проблемно в съществуващите в момента бензиностанции.
За задвижване NamX HUV, разчита на електромотор позициониран на задният мост с мощност 300 к.с., който ще ускорява модела до 100 км/ч. от място за - 6.5 секунди., а максималната скорост достига 200 км/ч. Предвидена е и версия с два електромотора - GTH и съответно задвижване на четирите колела, чиято мощност възлиза на 550 к.с. Тя ще ускорява от 0 до 100 км/ч. за - 4.5 секунди, а максималната скорост при нея възлиза на 250 км/ч.
Все още няма изображения на интериора, който явно все още не е готов, но компанията твърди, че е готова да започне производството на NamX HUV през 2025 година, като още до края на тази година ще бъде представен напълно действащ прототип. За сериозността на това начинание говори и факта, че компанията работи в тясно сътрудничество с Matra и Renault, които ще са отговорни за по-голямата част на бъдещото производство на модела, което пък ще се осъществява в Мароко. Ориентировачните цени споменати от производителят са между 65 и 95 000 евро в зависимост от модификацията.
Няма коментари:
Публикуване на коментар