неделя, 6 януари 2013 г.

Класики: Renault Fuego


Представете си, че годината е 1979 и видите този автомобил. Някои от Вас, сигурно още си спомнят шока, който изпитаха при първата среща с този модел на живо, особено ако това се е случило тук в България. Това е моделът, за който спокойно можем да кажем, че преобрази марката в един модерен и авангарден производител, какъвто е и днес, въпреки, че сегашните модели някак си са загубили своята харизма, но това е  масово явление в общ план. 
Renault Fuego  реално все още няма пряк наследник. Представен в края на 70-те години, той се произвежда едва 7 години по простата причина, че пазара на такъв тип автомобили по това време се владее от модели, който вече са се наложили и имат свой имидж, но въпреки всичко става най-продаваното купе в Европа. Някак си в страни остават фактите, че това е първия сериен, четири местен модел, който е проектиран в аеродинамичен тунел, като неговия коефициент за челно-въздушно съпротивление е 0.32. С появата на дизеловата версия, моделът става и най-бързия, дизелов автомобил в света за времето си, но в край на сметка  Fuego не може да блесне с нищо друго освен със своя футуристичен дизайн и някои невиждани до тогава "екстри", като дистанционно заключване и отключване например и управление на озвучителната система от конзола изнесено в близост до волана. 
Механиката и платформата, като цяло идват от Renault 18, но със силно модифицирано окачване, което пък се оказва толкова добро, че се използва по-късно и във флагмана R25. Двигателите са с роботен обем от 1.4 до 2.2 литра, като наймощната версия  е тази с 1.6 литров, турбо-бензинов мотор и мощност 132к.с. В средата на 80-те години, интересът към  купето рязко спада и французите решават то да бъде пенсионирано. За съжаление ръководството на марката по това време мисли, че нейните модели трябва да бъдат съсредоточени предимно към масовите клиенти, като по този начин реално убива всякакво свое присъствие в този сегмент. Макар и да не се предлага в Европа, производството е изнесено в Южна Америка, където Fuego се предлага до 1995 година.

В днешно време Renault се опитва да поправи  грешка та , че отсъства в този клас с лансирането на премиум купета, като Laguna Coupe, но  без никакъв успех и за съжаление такъв в скоро време няма да има. Доно грешим.

 














Няма коментари:

Публикуване на коментар