вторник, 24 юни 2025 г.

Новият Jetour X70 / Shanhai L7 Plus е по-голям SUV с Plug-in версия, но не по-вълнуващ

 


Седем години. Толкова минаха, откакто Jetour X70 се пръкна като първородното на новата марка на Chery. Chery. Сещате се - онези, дето правят всичко от перални до автомобили, и то с едно и също качество, май. Та, този X70, който за последните години се размножи като заек и сега се предлага в три разновидности: базовиятX70, по-усъвършенстваният Х70 Plus и някакъв Soueast S07, като на дали някой изобщо прави разлика между тях. И докато ние тук се чудим какво става, в Китай вече готвят второ поколение, което вече ще разполага с хибридна технология. 

Сега обаче, благодарение на базата данни за сертифициране в Китай, излезе наяве не само този Plug-in хибрид, ами и един обикновен бензинов SUV - Jetour X70L. Той, поне отвън, си прилича на нещо познато - има си решетка и някакви брони. Тоест, не са го превърнали в летяща чиния, което е някакъв плюс. В общи линии новите Jetour Х70 са като тийнейджър, който е минал през фаза на растеж. По-големи са от първото поколение. Дължината е скочила от 4.74 на 4.82 метра. Междуосието пък е като ескалатор - удължено от 2720 на 2.82 метра. Обаче! Височината е станала с 15 мм по-малка. Явно са решили да му придадат по-спортен вид, или просто е трябвало да се побере в някой паркинг в Китай. 

Ще има и бензинови, и хибридни версии, с пет или седем места. Предполагаме, интериорът все още е в процес на изобретяване на пластмаса, защото снимки още няма. Jetour X70L - този с бензиновия двигател е сертифициран с 1.5 турбо мотор. Звучи обещаващо и има 184 к.с..  Предно задвижване, разбира се. Базовата версия тежи 1654 кг. Трансмисия? Ами, засега мистерия. Сигурно е някаква кутия, която сменя предавки. Plug-in хибридът пък е с дефорсиран 1.5 турбо двигател  с мощност 156 к.с., което си е направо мъчение за двигател. Има и електромотор, някаква двустепенна 2DHT трансмисия и литиево-желязо-фосфатна батерия, което звучи като шифър за нещо сложно и ненужно. Този звяр тежи цели 2000 кг., а максималната скорост и на двете версии е 180 км/ч. Пълната премиера ще е скоро. Продажбите в Китай са планирани за есента. Тогава ще разберем и всички останали подробности. 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Интериорът на новият Jetour Shanhai L7 Plus, както изглежда, е способен на всякакви… трансформации. Може да имате два или три реда седалки, според вашият избор. По-интересното е, че тези задни редове, те не просто се сгъват ръчно, като при някой обикновен фургон. Не, тук имате електрическо задвижване зо ваше улеснение. Ето това е, технологията на бъдещето, с едно натискане на бутон. Вече си мислиме, че за китайците е по-лесно и евтино да сложат няколко електромотора, от колкото да проектират сложни механизми с ръчки и закопчалки. И не просто се сгъват, ами се трансформират. Можете да получите просторно място за спане с дължина от почти три метра! Идеално за кратка дрямка, ако сте заседнали в трафика или просто сте решили да прекарате нощта на паркинга на супермаркета. Относно багажника - с втория ред седалки на място, имате 658 литра. Не е малко, нали? Достатъчно за няколко чанти с хранителни стоки или, да речем, колекция от антикварни мотори на части. А ако ги сгънете, получавате цели 1708 литра обем. Можете да преместите целия си апартамент, ако сте решили да живеете в колата си. За триредовото разположение не са уточнили обема, но сигурно е достатъчно за средно голямо семейство и няколко куфара. Разбира се, без голям екран не може. В центъра на таблото ще намерите 15.6-инчов дисплей за инфо-развлекателната система. Огромен е! Не знаем дали ще ви помогне да стигнете по-бързо до дестинацията си, но поне ще можете да гледате филми. Има и гласов асистент с изкуствен интелект. Това обаче не е всичко! Ще има и автопилот с някакъв „усъвършенстван автопаркер“. Предполагаме, че това означава, че ще може да паркира вместо вас, така че да не се притеснявате, че ще закачите нечия броня. И, разбира се, за да е пълно щастието, активно амбиентно осветление и аудио система с 12 високоговорителя, за да можете да дразните всички наоколо с любимата си музика. 


Ако досега говорехме за интериора и за това как можете да спите в него, сега е време да погледнем под капака. Имаме работа с хибриден SUV, което, както знаете, означава, че е нещо повече от обикновена кола. Официалната информация сочи, че това чудо е оборудвано със силов агрегат на Chery. И не просто двигател, а система с двустепенна DHT трансмисия задвижваща предните колела. Няма да ви занимаваме с технически подробности, но това е просто начин да се каже, че колата знае как да разпределя мощността. въпросният агрегат е с работен обем от 1.5 литра и принудително пълнене на цилиндрите. Той произвежда 156 к.с. Това е като малък, но пъргав работник. Но тъй като е хибрид, той не е сам. Работи в тандем с електромотор с мощност 204 к.с. Когато ги съберете, получавате обща мощност от 360 к.с. Това вече си е е доста! Може да не е някаква ракета, но определено ще ви отведе от А до Б доста бързо, с максимална скорост от ограничена електронно на 180 км/ч. Естествено, щом е хибрид, имаме батерия. Тук става въпрос за литиево-йонна такава с капацитет от 32.7 кВтч. А сега най-важното - с пълно зареждане, тази кола обещава да измине 220 км. само на ток, а общият пробег, комбинирайки гориво и електричество, е цели 1500 км. Това е достатъчно, за да обиколите голяма част от Европа, без да спирате често. Зареждането също не е чак толкова бавно - 75 кВт. на постоянен ток и 6.6 кВт. от шуко.


Този конкретен Jetour Shanhai L7 Plus се очаква да навлезе на пазара тази есен. Така че, ако сте в Китай, може да си го купите съвсем скоро. След това ще се появи и конвенционален модел с бензинов агрегат с името Jetour X70L, оборудван със същия 1.5 турбо двигател. Ще ги познаете лесно - бензиновата версия ще има различен дизайн на предната си част с пълноразмерна радиаторна решетка. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар