петък, 2 май 2025 г.

**Changan Kaicene V919 навлиза смело в сегмента на електрическите търговски автомобили



 Китайската марка Changan представя електрически търговски ван под името Kaicene, в ценовия диапазон между 120 и 230 000 юана. Kaicene V919 представя конвенционален силует с някои отличителни дизайнерски елементи. Предната част се отличава с уникален П-образен дизайн на фаровете с централна LED дневна светлинна лента. Като електрическо превозно средство, то няма традиционна радиаторна решетка, която е заменена със затворен панел. Плановете на марката са да предлага този модел в най-разнообразни версии включително пикапи, микробуси с различна височина и дължина и камионетки, които ще се конкурират пряко с моделите на Kia PV5Renault Estafette E-Tech, Trafic E-Tech и Goelette E-Tech.


Един от ключовите акценти на V919 е неговият товарен капацитет. Въпреки дължината на каросерията от 5,5 метра, товарният модел може да се похвали с товарно отделение с дължина над 3,3 метра. Changan твърди, че това е водещ в индустрията коефициент на използване на пространството от 57,4%, с височина на товарната платформа от 547 мм за по-лесно товарене и разтоварване. Средната врата е с отвор 1050 мм, побирайки стандартни европалети. Съобщава се, че полезният товар е около 1700 кг. В зависимост от оборудването интериорът предлага цифров инструментален панел пред водача или двоен такъв за по-скъпите версии с тъчскрийн дисплей за мултимедийната система. 


V919 е изграден върху K01 архитектурата на Changan Kaicene, и иновативната дигитална платформа за нови енергийни търговски превозни средства. Тази платформа е проектирана за разделен дизайн, разделяне на хардуер и софтуер и интеграция превозно средство-облак, целяща намаляване на циклите и разходите за научноизследователска и развойна дейност, като същевременно подобрява ефективността на производството. Архитектурата K01 също така позволява функции като интелигентни кокпити и дигитални шасита, пренасяйки технологии, обикновено срещани при леките автомобили, в търговския сегмент. За задвижване е моделът разчита на електромотор позициониран на задната ос с мощност 150 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет 53 или 88 кВтч. Максималният пробег с едно зареждане е 470 км., а времето за зареждане на батерията между 30 и 80%, отнема около 30 минути. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар