вторник, 19 септември 2023 г.

Третото поколение на Volkswagen Tiguan с експресивен дизайн, подобрена динамика и PHEV технология

 Най-продаваният SUV на марката - Volkswagen Tiguan, влезе в своето трето поколение което ще се предлага само със стандартно междуосие. Клиентите които имат нужда от трети ред седалки ще трябва да изчакат новият модел, който марката подготвя, базиран върху следващото поколение на Volkswagen Tayron. Построен върху най-новата версия на MQB платформата на концерна, размерите са останали почти без промяна, но въпреки това багажното пространство е нараснало до 652 литра. Дизайна като цяло е издържан в новия стил на марката, който бе представен във Volkswagen Passat B9 с по-изчистени линии и мускулест вид, като специално внимание е отделено на аеродинамиката, а коефициента на челното въздушно съпротивление е намален до 0,28. 

Интериора също е издържан в стилът наложен в електрическите модели на марката с 12.9 или 15-инчов плаващ централен дисплей за инфотайнмънт системата от 4-то поколение и 10.2-инчов цифров инструментален панел пред водача. Физическите бутони по таблото реално липсват, а работата на климатика се регулира от сензорни бутони под централният дисплей. На мястото на скоростният лост, чиито функции са преместени на десният лост на кормилната конзола, място намира кръгъл превключвател, чрез който водачът може да избира различните режими на движение и да регулира силата на звука. За първи път в модела вече ще са налични HUD дисплей и масажиращи седалки. 

За радост на повечето от нас под капака на новият Tiguan, място ще намират 4-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати с принудително пълнене. Базовата версия ще разчита на 1.5 литров, бензинов мотор във версия на мощност от 130 и 150 к.с., оборудван с 48-волтова, лека хибридна технология. за тези които искат повече мощност е предвиден 2.0 литровият TSI с мощност 204 или 265 к.с. Дизеловите версии са оборудвани с 2 литровият дизел във версия на мощност от 150 и 193 к.с. Всички мотори са куплирани серийно с 7-степенна, DSG трансмисия задвижваща предните колела снабдена с функцията Vehicle Dynamics Manager, която включва електронна симулация за блокажа на диференциала. За най-мощните бензин и дизелови версии е предвидена и системата за задвижване на четирите колела 4Motion. Хибридните модификации са оборудвани с 1.5 литровият, бензинов мотор с интегриран в 6-степенната, DSG трансмисия електромотор и ще доставят мощност от 204  или 272 к.с. в зависимост от версията. Наличната тягова батерия с капацитет от 19.7 кВтч., осигурява движение в изцяло електрически режим в рамките на 100 км., а нейното зареждане ще отнема между 25 и 30 минути. Новото адаптивно окачване DCC Pro ще бъде налично и тук срещу доплащане и ще осигурява непознат до сега за модела комфорт на возене. 

В Европа, продажбите на новият Volkswagen Tiguan ще започнат през пролетта на 2024 година, като цените се очакват да бъдат в диапазона между 36 и 57 000 евро. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар