Първият модел на марката - Subaru 1500 е представен през 1954 година и взаимстван от Peugeot 403 с двигател от Peugeot 203, който по-късно японците започват да произвеждат по лrценз и да внедряват в своите модели. Първият модел със задвижване на четирите колела е компактният минибус Subaru 600/700, известен още с името - Sambar, представен през 1961 година. През 1971 година е представен първият модел с 4-цилиндров, боксер - Subaru Leone, който е наличен с работен обем от 1.1 и 1.4 литра. Той е далеч от модерните агрегати на марката и разчита на въздушно охлаждане, но напълно пасва на новоразработеното задвижване на четирите колела, като се предлага с механична или 3-степенна, автоматична скоростна кутия. Това е и първият масово произвеждан лек автомобил със задвижване на четирите колела, а неговата комби версия добива световна популярност и марката става известна по цял свят.
За това допринася и нейното участие в рали спортовете където, тя се състезава от 1970 година. Едва през 1995 година е спечелена първата световна титла за марката, последвана от 1996 и 1997 година, а фирменият пилот Колин Макрей става нейно лице. Пилоти като Ричърд Бърнс и Петер Солберг, също добиват световна слава с автомобилите на Субару и взимат титлата при пилотите през 2001 и 2003 година, където бетонират статуса на рали легендата - Subaru Impreza.
След въвеждането на 4WD технологията в цялата гама на марката, тя продължава да развива своята Symmetrical AWD система за задвижване на четирите колела. През 2008 година Subaru, представя единственият по рода си дизелов, боксерен агрегат, но през 2020 година марката се отказва от тази концепция поради лошият имидж на дизеловите двигатели като цяло след скандала Дизелгейт. 2015 година е най-успешната за марката с продадени над 900 000 автомобила, но към днешна дата продажбите трудно надхвърлят 300 000 бройки продадени автомобила и SUV модели. С мащабната електрификация и електрическото бъдеще на компанията моделите на марката губят главоломно своята фирмена идентичност , но въпреки това марката категорично заявява, че емблематичното задвижване на четирите колела няма да бъде отхвърлено от нейната моделната гама, като обещава да предложи неподправено усещане по време на управление на бъдещите електрически модели на марката.
Няма коментари:
Публикуване на коментар