понеделник, 29 май 2023 г.

Toyota Crown Sedan базиран на водородната Toyota Mirai

 По подобие на Toyota Crown Sport, този уикенд пред подбрана публика, марката представи и третият модел от моделното семейство на Toyota Crown. Новата версия носи името Crown Sedan и за разлика от своите събратя е основан върху GA-L платформата на марката, използвана от Toyota Mirai FCV и Lexus LS

Новата Towota Crown Sedan ще се предлага в две версии на задвижване - HEV и FCEV, но официални параметри на системите, производителят все още не е предоставил. 

Интериора наподобява много на този от останалите версии в моделното семейство на Crown, но е обогатен с дървени елементи, а за неговата изработка са използвани по-качествени материали, тъй като този модел е насочен повече към бизнес клиентите на компанията. Това го доказва и сгъващата се седалка на пасажера, която отваря значително пространство на возещият се на задната седалка, която ще може да бъде оборудвана с масажна функция. 

Повече информация за модела очакваме да бъде разпространена до края на лятото, а продажбите ще трябва да започнат в края на тази година. 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

След представената официалната информация се потвърди, че Toyota Crown Sedan ще се предлага в две версии на задвижване - хибридна и водородна. Най-вероятно това ще доведе до отпадането на Toyota Mirai от моделната гама на марката, тъй като продажбите на водородният модел са твърде незадоволителни. Нейната технология обаче ще бъде пренесена в Crown без проблеми, тъй като новият модел реално и технически идентичен въпреки промененият дизайн и новият интериор с два 12.3-инчови дисплея за инструментариума и инфотейнмънт системата. 

За задвижване Towota Crown разчита на хибридна технология с 2.5 литров, 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 185 к.с., съчетан с електромотор с мощност 180 к.с., чиято обща работна мощност възлиза на 245 к.с. Взаимно те са свързани с три степенна трансмисия, а движението към задните колела се осъществява посредством 4-степенна, автоматична трансмисия. В комбинация двете трансмисии дават възможност на водача да избира из между 10 предавателни числа. 

Водородната версия разчита на разработената съвместно BMW технология с електрохимичен генератор с мощност 174 к.с. и електромотор задвижващ задните колела с мощност 182 к.с., които са твърди недостатъчни за тежащият над 2 тона модел. Според производителят с едно зареждане на трите бутилки съхраняващи водород, могат да бъдат изминати до 820 км. благодарение на буферната литиево-йонна батерия, която е налична и за хибридната модификация. 


И двете версии ще бъдат налични както в Япония, така и в Китай и най-вероятно САЩ. Продажбите на модела в Япония стартират от този месец с цени започващи от 48 500 долара за хибридната и 55 000 долара за водородната версия.  


Няма коментари:

Публикуване на коментар