сряда, 11 април 2018 г.

Четвъртото поколение на Ford Focus налично при дилърите от септември

Новото поколение на Ford Focus е факт и ще има трудната задача да възвърне загубените позиции в най-оспорвания клас при семейните автомобили. Изцяло новата конструкция и новите агрегати, би трябвало да привлекат вниманието на купувачите, а по-ниската цена спрямо тази на настоящия модел го прави примамливо предложение. Спестените пари обаче веднага си проличават още от пръв поглед на интериора, а факта, че задното окачване вече не е многораменно, а с твърд мост определено може да се нарече, като стъпка назад. Да, дизайна на екстериора е по-сполучлив, но дали опаковката ще е достатъчна за пазарният успех на модела не е много ясно. Ниският коефициент на челно въздушно съпротивление от 0.27, доказва, че все пак е работено усърдно по време на проектирането. Продажбите започват от септември месец, като едновременно той ще бъде наличен във версия хач, седан, комби и за пръв път версия "Active", с повишен клирънс и декоративни офроуд елементи. Седан версията обаче за сега ще се предлага само на определени пазари, като първо ще бъде налична само в Китай.
Интериора не предлага нещо особено. На лице е мултимедийна система с 6.5 или 8-инчов, "плаващ" дисплей, който няма да може да отвлече вниманието от скучния инструментален панел. Срещу доплащане може да се поръча хед-ъп дисплей и редица нови системи за модела, като: Ford Co-Pilot 360, ACC, Stop&Go, система за разпознаване на пътните знаци, адаптивни предни светлини, активна система за паркиране, система за предотвратяване на сблъсък, активен автопилот, асистент за поддържане на движението в пътната лента и др. Версията с автоматична трансмисия пък разполага с въртящ се клъстер вместо характерният скоростен лост, което допринася за по-голям простор. Като цяло въпреки намалените размери, четвъртото поколение на Focus, разполага с най-голямото вътрешно пространство в историята на модела. 
Под капака място намират бензин и дизелови, 3 и 4-цилиндрови агрегати покриващи нормите Евро6. Бензиновите версии са с работен обем от 1.0 и 1.5 литра с мощност между 98 и 190к.с., а дизеловите агрегати с обем от 1.5 и 2.0 литра доставят между 93 и 150к.с. Серийно всички агрегати са куплирани с 6-степенна, механична трансмисия, а за някои от тях ще се предлага като опция новата - 8-степенна, автоматична скоростна кутия. В по-късен етап очакваме и ST версия с около 270к.с, но за съжаление абревиатурата - RS, няма да присъства в новото поколение на модела. 





Няма коментари:

Публикуване на коментар