Не е тайна, че Mercedes от години разработва технологията за задвижване с водородни клетки. Може би още тази година ще видим първият сериен модел на марката снабден с тази технология. За целта Mercedes е разработил изцяло нова платформа пригодена за автомобили задвижване изцяло чрез електроенергия или с водородни горивни клетки. Тази седмица марката представи официална информация относно платформата наречена EVA (Electric Vehicle Architecture), която ще бъде основа на редица модели в близко бъдеще.
Напълно електрическите версии ще се задвижват от два електромотора позиционирани на предния и задния мост. Към тях ще се доставя електроенергия от литиево-йонна батерия разположена под задните седалки. Тя ще се зарежда от електрическата мрежа, а регенериращата спирачна система ще я до зарежда по време на движение. Така автономията на модела посочен от производителя ще възлиза на 500км.
Толкава ще може да се изминава и с едно зареждане на водородната бутилка с версията с водородни клетки. При нея резервоарът е разположен на мястото на електрическата батерия, електромоторът е позициониран на задния мост и задвижва съответно задните колела, а горивните клетки с охлаждащата система ще намират място под предния капак.
Според информациите моделите базирани върху платформата EVA ще разполагат с изключително бързо ускорение от порядъка на 3 секунди от 0 до 100км/ч, но от марката изрично съобщават, че няма да имат предпоставка за спортно шофиране. Всички амбиции за това ще бъдат обуздавани чрез електронните системи за безопасност. Първият водороден модел на пазара с емблемите на Mercedes ще стане факт още тази година и ще бъде базиран на Mercedes GLC. Очакваната цена с която ще стартира GLC F-Cell е около 95 000 евро.
Няма коментари:
Публикуване на коментар