Това е първият новоразработен модел на Alpine, след като марката става собственост на Renault, през 1973 година. Именно поради тази причина спортното купе разполага с голямо количество части доставяни директно от Renault. Първото поколение на Renault Alpine известно под името A310 е представено през 1976 година. Купето е изработено от пластмаса и полиестерни материали, което допринася за относително ниското общо тегло на модела - 840кг. Двигателя е разположен в задната част и е с работен обем от едва 1.6 литра и мощност 95к.с. В по-късен етап тай е заменен от по-мощния, V6-цилиндров, 2.6 литров агрегат с мощност 150к.с.. През 1986 година компанията представя и модификация с 2.8 литра и мощност 190к.с. С него моделът лесно достига максимална скорост от 220км/ч. До 1984 година, когато е представено второто поколение на модела са произведени близо 9 300 бройки.
Renault Alpinе GTA е доразвита версия на първото поколение, но със значително по-съвременен и аеродинамичен дизайн и вече разполага с 2+2 места. Моделът е замислен като конкурент на набиращото популярност Porsche 944 и няма място за компромиси. Двигателите са само V6-цилиндрови, атмосферни или с принудително пълнене на цилиндрите чиито работен обем варира от 2.5 до 2.8 литра. Мощността е в диапазона между 180 и 210к.с., но с общо тегло от едва 1200кг. най-бързите версии достигат максимална скорост от 250км/ч, което е значително повече от конкретните представители на пазара по това време. Моделът се радва на сравнително добро търсене и от халетата на работилниците излизат по 1000 автомобила годишно.
През 1991 година е представена фейслифт версията на модела, която обаче притежава толкова промени в механиката и дизайна, че марката решава да я представи и под ново име. Renault Alpine A610 само с 3.0 литров агрегат. Атмосферната версия разполага с 247к.с., а тази снабдена с турбо компресор - 276к.с. Максималната скорост е внушителна за времето си и възлиза на 290км/ч. За съжаление обаче А610 не може да повтори търговският успех на GTA и през 1994 година Renault взима решение да спре производството на спортното купе, като по този начин абдикира от този клас автомобили. до ден днешен renault не предлага на пазара чистокръвно спортно купе със задно задвижване, а и няма изглед това да се случи. Лъч светлина се задава тази година, когато се очаква да видим серийната версия на Alpine Vision Concept, която обаче ще се предлага само с емблемите на Alpine.
Няма коментари:
Публикуване на коментар