Годината е 1997, а автопроизводителите са обхванати от ретро модата. Компанията Chrysler отдавна е готова със своето предложение, което само чака зелена светлина да бъде внедрено в серийно производство. Така представеният като концепция през 1993 година, Plymouth Prowler е пуснат на пазара почти без изменения в дизайна. Моделът няма аналог и веднага привлича вниманието, както на феновете , така и на критиците на това течение в автомобилният дизайн. По една или друга причина в рамките на своя живот, който трае до 2002 година Plymouth Prowler, по късно преименуван, като Chrysler Prowler, не може да покрие очакванията и е продаден малко под 12 000 пъти. Това е изключително малко в страна, която се продават близо 20 млн. автомобила годишно. Този факт предначертава бъдещето на модела и същият е свален от производство без какъвто и да е наследник.
Една от причините за слабият интерес към този модел е високата цена. В САЩ, тя започва от около 40 000 долара, което за този период от време не са били никак малко. Високата цена обаче не е случайна. Конструкцията на модела е изцяло нова и без аналог за марката. V6-цилиндровият, 3.5 литров агрегат с мощност 217к.с. е разположен централно, зад предния мост и задвижва задните колела, чрез 4-степенна, полуавтоматична трансмисия разположена на задния мост по познатата система "трансаксъл". Така инженерите успяват да оптимизират разпределението на теглото върху двете оси и да предложат добро управление на тежащият 1270кг. роудстър. Изборът за различният размер на предните и задните колела, съответно 17 и 20 цола, също не е случаен. За ниското тегло пък роля играе и алуминиевата конструкция, с която марката буквално експериментира в този модел. Това също оскъпява значително моделът, тъй като освен иновативната технология за слепване на алуминиевите детайли, клетката на купето е била изработвана в Охайо, а производственият цикъл е завършван в Детройт.
Критика отнася и факта, че моделът разполага с V6-цилиндров агрегат, а клиентите очакват за 40 000 долара да получат автомобил с 8-цилиндъра или дори повече. През 2000 година, малко преди моделът да започне да се предлага с емблемите на Chrysler, компанията предлага по-мощна версия на 3.5 литровия агрегат, чиято мощност достига - 257к.с. Динамичните характеристики са подобрени значително. Ускорението от 0 до 100км/ч става за - 5.7 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на - 190км/ч. Въпреки това обаче продажбите не се увеличават. Жалко наистина, тъй като този модел наистина изглежда подобаващо, а неговият дизайн въпреки, че е в подчертано ретро стил, вдъхновен от легендарните "Hot Rod" автомобили от 30-те години ще бъде актуален дори и през 2048 година. Тогава един екземпляр ще бъде изровен от капсула на времето, запечатана през 1997 година в Оклахома.
Няма коментари:
Публикуване на коментар