сряда, 3 декември 2025 г.

Ford Mustang FP800 S: Зверска мощност и загадъчно висока цена


 Ford направиха това, което най-добре умеят: взеха един обикновен Mustang, наблъскаха го с огромна мощност и след това го покриха с нещо, което изглежда като скрап от позлатена баня. Има нов, лъскав концептуален Mustang, разбира се. Но сега, за нас, обикновените хора, които все още трябва да плащат сметките си, Ford тихомълком пуснаха FP800 S Bronze Magneride Package. Означава ли това, че е бърз? Да. Означава ли, че има регулируемо окачване? Да. Означава ли, че има достатъчно бронзови акценти, за да конкурирате гробницата на Тутанкамон? Абсолютно. Все още не знаем цената. Но сигурно ще бъде абсурдна. Въпреки това, това "пони" обещава да разпали доста разговори, главно защото изглежда сякаш е било потопено в течен меден епоксид. 

по подобие на Mustang GTD, Ford Performance започват с бруталния 5.0-литров Coyote V8. След това, върху него, те монтират един Whipple компресор. Резултатът? Около 800 к.с. Това е сериозна, недвусмислена мощност, която буквално може да промени формата на лицето ви. За да не се разпадне на първия светофар, са добавени и поддържащи компоненти. Има подобрени полуоски, сепаратор за въздух и масло и, разбира се, някакъв комплект за понижаване на височината. Получавате и 19-инчови джанти R1, които са бронзови. И ако това не е достатъчно, имате бронзови гайки на колелата, бронзови външни графики и дори бронзови вложки на решетката. За да компенсират теглото, Ford хвърлят и малко въглеродни влакна - по корпусите на огледалата и вентилационния отвор на предния капак. Добавят преден сплитер и, разбира се, един заден спойлер от Dark Horse. Защото ако имате 800 коня, трябва да изглеждате, че можете да ги използвате, дори ако карате до магазина за мляко.


Според източници в кабината, бронзът е леко омекотен. Има уникална емблема FP800S на таблото, която вероятно имитира някакъв ключодържател (който вероятно също е бронзов). Пътниците получават седалки Recaro, върху които е изписано Ford Performance. За да не забравят, че са в Mustang, който е бърз. И бронзов. Ford, изрично твърди, че това е изцяло фабрично производен автомобил и ще запази гаранцията на купувачите. Това е добра новина, защото ремонтът на 800-коньов V8 не е нещо, което искате да плащате от джоба си. Но остава въпросът: Колко ще струва това?  Очакваме тези, които искат да си купят този Mustang, да платят сума, която би купила и цял друг, напълно приличен автомобил. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар