неделя, 15 юни 2025 г.

Докато мигнете и Changan Uni-V вече е "Нов": Кой Може да Смогне на Това Темпо?

 

 


Само преди няколко месеца ни показаха фейслифта на Changan Uni-V, а сега вече китайците са готови да пуснат... ами, нещо още по-ново, тъй като при тях явно нещата се движат по-бързо от мисълта. Защо да чакаш цикъла от седем години за ново поколение, когато можеш да го правиш на всеки няколко месеца? Бъдещият автомобил е презентиран като ново поколение, беше показан на официални изображения, а продажбите се очакват да стартират през пролетта на следващата година. И изненадата е, че моделът не само е променен отвън, но и интериорът му е изцяло нов. Кой би предположил? 


 Новият Changan Uni-V ще се отличава сериозно от версията, която вече познаваме. Например, радиаторната решетка липсва и е заменена с плътен панел, който подозрително прилича на тези при електромобилите. Защото, ако не можеш да ги биеш, присъедини им се... поне визуално. Въздухът вече влиза през уголемен въздухозаборник в предната броня. Тези "промени" са позволили да се оптимизира аеродинамичният коефициент на съпротивление до Сх-0.27. Ето, това е новина! Който е чакал подобрение в аеродинамиката, сега може да спи спокойно. Страничната и задната част на лифтбека също са се променили, макар и не толкова драматично. Отстрани, новия модел може да го познаете по дръжките на вратите, които вече не са електрически, което до някъде е стъпка назад, но явно тази технология не се оказва толкова добра в ежедневието, тъй като повечето производители все по-често започват да се отказват от нея., а и  по-малко движещи се части означават... по-малко неща за чупене, нали? Отзад наблюдаваме светещо лого на Changan и "по-агресивна" броня с кръгли ауспуси. Защото нищо не крещи "спортен автомобил" така, както фалшиви или просто прекалено кръгли ауспуси на лифтбек.  Размерите са леко увеличени и сега моделът е с 20 мм по-дълъг, тъй като по-голямо е по-добре, нали?


От снимките става ясно, че интериорът е изцяло нов. Предишният комплекс на инструменталното табло, състоящо се от три дисплея, сега е заместен от един 10.2-инчов дисплей. Ето, прогрес! А на мястото на 10.25-инчовия сензорен екран за инфо-развлекателната система сега има 15.6-инчов плаващ таблет. Под него обаче, за щастие, са запазили панела с физически бутони. Защото понякога човек просто иска да натисне нещо истинско. Воланът остава подобен, но е сдобил се с бутон "Super Race" в стила на Xiaomi SU7, защото всяка кола има нужда от бутон "Super Race", дори и да няма къде да го използва. Освен това, корите на вратите са променени, има нова тапицерия, а централният тунел е станал по-лаконичен. Сега има по-малко бутони, нов селектор на предавките, който е по-малък и по-странен, чифт безжични зарядни устройства и прав подлакътник. И за да не забравим наличието на новата аудио система с 18 високоговоритея и амбиентно осветление в 256 цвята, което ще ви позволи да видите колко сте похарчили, дори и на тъмно. 


Според информацията базовата версия ще разполага с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 192 к.с. Същият, дето го слагат и на обновенияChangan CS55 (UNI-S). Сигурно ще работи със 7-степенна роботизирана трансмисия, защото кой иска старомодна ръчна скоростна кутия? Комбинираният разход на гориво ще бъде цели 6.37 литра на 100 км, а максималната скорост - 205 км/ч. По-мощната версия ще има 2.0 литров турбо мотор с мощност 245 к.с. Той вероятно ще се съчетае с 8-степенна, автоматична скоростна кутия. Пробег? Не знаем. Скорост? До 215 км/ч. Защото тези няколко допълнителни километра в час са абсолютно жизненоважни за ежедневното пътуване. Накратко, Changan отново ни дава... повече Changan. С повече екрани, по-малко решетки и дръжки, които вече не се прибират. Който не е доволен, може да чака следващия "нов" модел след няколко месеца. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар